De laatste lange dag - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu De laatste lange dag - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

De laatste lange dag

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

07 November 2016 | Nederland, Maassluis

We zijn weer vroeg wakker en hebben een lange dag voor de boeg. We frissen ons op en pakken de koffers al zo ver mogelijk in, het is tijd om te ontbijten en een plan voor vandaag te maken. We hebben nog 2 kaartjes liggen voor de hop-on-hop-off bus dus we bekijken de routes die ons interessant lijken en vertrekken richting bushalte die vlakbij ons verblijf ligt.

We zitten lekker op het bovendek en het zonnetje schijnt goed, we luisteren naar alle informatie die tot ons komt en vermaken ons prima. We gaan van Constantia via Hout bay naar Camps bay waar we uitstappen om naar de twaalf apostels te kijken aan de andere kant van tafelberg, eerder in de week waren er te veel wolken dus konden we het niet goed zien. We lopen over het strand en klimmen op een paar rotsen en genieten van het uitzicht. Tijd om de bus weer op te zoeken, die komt gelukkig vrij snel aan dus we klimmen weer naar het bovendek en zetten reis voort, via de Clifton beaches langs Sea Point gaan we weer naar de binnenstad van Kaapstad.

In het centrum verruilen we onze blauwe lijn voor de gele lijn die ons door de binnenstad rijd en waar we weer veel informatie krijgen over de apartheid in district 6 en over het Mount Nelson hotel waar alle grootheden verbleven o.a. de Beatles en de Stones maar ook diverse royals, we leren er weer een hoop van en zien zo van bovenaf de stad weer op een andere manier.

Terug bij ons begin punt stappen we weer op de blauwe lijn die ons weer terug naar Constantia brengt, we pikken onze auto op en gaan nog naar twee winkelcentra waar we nog wat souvenirs kopen en waar we laat in de middag toch nog maar even wat lunchen.
Helaas op onze laatste dag laat de geldautomaat het afweten op het moment dat Ron gaat pinnen, er ratelt van alles er komt een bonnetje en een pas maar helaas geen geld, meteen maar even de bank bellen en zorgen dat alles genoteerd staat.

We gaan terug naar de lodge, douchen even nog lekker en kleden ons om en pakken nu alle laatste aangekochte spullen in de koffer, ja ze gaan zwaarder mee terug dan heen, gelukkig hadden we nog flink wat marge. Nadat we klaar zijn worden we uitgenodigd bij de gastvrouw die ons de laatste dagen al flink verwend heeft, ze heeft een flinke pan met soep gemaakt en ze heeft ook op ons gerekend want we kunnen niet met een lege maag de lucht in. We genieten van de soep, waar we meteen het recept van vragen want hij smaakt ons erg goed. De wijn, gin-tonics en het gezelschap dat we hebben maken het tot een geslaagde laatste dag. De tijd vliegt voorbij, voor we het weten nemen we afscheid en stappen we de auto in naar de luchthaven.

Snel de auto nog even volgooien en we kunnen afscheid nemen van ons witte monster, we hebben er 5.500km mee opzitten en hij is goed bevallen. We leveren de auto in en komen erachter de dit de laatste rit was van de Rav4 want hij mag met pensioen, gelukkig ligt het aan de kilometers die de auto erop heeft zitten en niet aan onze rijstijl. We checken in en lachen wat met de medewerkers achter de balie, weer zulke vriendelijke mensen. We gaan alle controles weer door en krijgen dan toch echt onze laatste stempels in onze paspoorten ook die mogen na al onze reizen eindelijk eens met pensioen. Er zijn niet zoveel winkeltjes en om onze laatste geld nog op te maken koopt Claud nog maar eens een kookboek, beter zo dan dat het geld thuis in een laatje ligt verteld ze er nog vrolijk bij.

We stappen op tijd in het vliegtuig en zijn nog voor de geplande tijd los van de gate. Helaas was dit van korte duur want we gaan al snel weer terug naar de gate, er is een technische fout gevonden en zullen pas vertrekken als dit opgelost is, gelukkig valt het mee en is de fout snel geïsoleerd en kunnen we veilig vertrekken. Het vliegtuig is nog extra volgetankt zodat we sneller kunnen vliegen om wat tijd goed te maken en we met hopelijk niet te veel vertraging op Schiphol zullen landen. De vlucht gaat redelijk snel en we kunnen nog aardig wat slaap momentjes pakken en in de ochtend nog een filmpje. Rond de geplande tijd landen we weer op Schiphol en hebben we alleen een lange file voor de douane maar daardoor zijn de koffers al wel op de band en kunnen we snel naar de Sleebosjes toe die ons opwachten waarna we gezellig met ze allen weer naar ons eigen vertrouwde huisje gaan.

We kijken terug op een heerlijke vakantie en hebben veel meegemaakt, we vinden het ontzetten leuk en lief dat jullie steeds zo enthousiast mee lezen en reageren op onze berichten maar dit is toch echt de laatste van deze reis…

Groetjes,
Ron & Claudia

• 07 November 2016 - 17:23

Hellen:

Heel erg leuk was het weer en ik heb genoten van al jullie verhalen en ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn!! xxx

• 10 November 2016 - 21:43

Jolanda Vd Berg:

Hey Ron en Claud, ik heb weer genoten van jullie reisverhalen! Ik heb een aardige indruk gekregen van Zuid-Afrika door jullie gedetailleerde verslagen.... Een soort '3 op reis' maar dan geschreven