Dagje relaxen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Dagje relaxen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Dagje relaxen

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

05 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag staat in het teken om te relaxen, de grote trekpleisters hebben we inmiddels gehad, uiteraard is er nog veel te zien maar we moeten ook een beetje relaxen en ons tempo een beetje afbouwen richting het einde van de vakantie.

Aan het einde van de ochtend rijden we naar een hippe wijk van Kaapstad, hier houden ze elke zaterdag de Biscuit mill market waar we graag even wilden kijken. Ook hier is er weer genoeg leuks te koop en genoeg van de lokale lekkernijen te proeven. Op zulke marktjes doen we altijd weer ideetjes op om zelf te maken / te koken.

Na het bezoek van de Biscuit market rijden we terug naar Chefs Warehouse, de kok van dit restaurant (waar we eerder gegeten hebben) heeft een eigen kookboek en het lijkt ons leuk om dit boek mee te nemen als aandenken, dan kunnen we zelf aan de slag met al dat lekkers en zo af en toe nog eens terugdenken aan deze reis. Zo gezegd, zo gedaan, we kennen inmiddels redelijk de wegen en routes hier dus het restaurant is ook weer snel gevonden. Met het boek onder arm terug naar de auto, op naar de volgende bestemming.

We wilden graag nog even een wandeling maken langs het strand en boulevard van Muizenberg. Ze hebben hier een parelwit strand, blauwe zee, levendige boulevard en schattig gekleurde strandhuisjes. Even lekker uitwaaien en de beentjes strekken onder het genot van een bak koffie die we op de boulevard vonden bij een leuke koffie zaak. Het is zaterdag en er wordt goed gebruik gemaakt van het strand en de zee, leuk om iedereen zo bezig te zien.

Op de terugweg rijden we nog even langs Boulders beach wat bekend staat om zijn pinguïn kolonie die er leeft. Na het bezoek aan Stony point bij Betty bay valt het wat tegen maar desondanks blijft het leuk die beestjes te zien lopen en zwemmen. Ook hier zien we genoeg jonkies in een vers verenpak waardoor ze er erg schattig uit zien, nadeel is alleen dat die veren ook plaats moeten maken voor een “ smoking” dus als de wind op komt zetten staan we in een heuse veren wolk.

De tijd gaat weer snel vandaag, we gaan even langs onze lodge om ons op te frissen en om te kleden, op aanraden van de gastvrouw hebben we een tafeltje geboekt in Kalk bay bij Harbour House, naar zeggen een fantastisch vis restaurant met dito uitzicht. Als we eenmaal aankomen valt het de parkeerwacht op dat onze auto niet zijn originele stralende witte kleur meer heeft en biedt aan hem voor ons te wassen, gezien dat toch nog op onze planning stond komt dat natuurlijk goed uit en nemen we zijn aanbod graag aan. Terwijl de auto vertroeteld wordt laten wij ons ook verwennen in het restaurant met uitzicht over de haven inclusief zeehonden en een ondergaande zon. We kiezen voor een visschotel voor twee en een flesje witte wijn en hebben een heerlijke avond met zijn twee…

Groetjes,
Ron & Claudia