Eerste kennismaking met het Kruger Park - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met het Kruger Park - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met het Kruger Park

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

16 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Het is 4 uur in de nacht en de wekker laat van zich horen, niet omdat hij van slag is maar omdat wij hem die opdracht hebben gegeven. Grr we liggen nog zo lekker, maar de beloning van het vroege opstaan beloofd zoveel goeds…. Jullie merken, vakantie vieren gaat niet vanzelf.

We hebben een prima nacht gehad, de klamboe en muggen spray hebben goed hun werk gedaan want Claud is niet opgevreten vannacht en dat is al een vernoeming op zich waard, als er na de vakantie nog geld over is nemen we aandelen in Tabard, de lokale muggenspray.

Geheel volgens afspraak komt Henry Snijman ons netjes op tijd ophalen, een gezellige Afrikaan bij wie we een “ game-drive” hebben georganiseerd. Toen hij doorhad dat wij uit Nederland kwamen ging het Engels overboord en sprak hij verder Afrikaans en wij Nederlands, erg leuk om zo op deze manier te kletsen met elkaar. Het ritje was helaas niet al te lang wat de toegangspoort naar Krugerpark ligt niet ver van ons verblijf. Bij het hek staat de open gezaagde jeep (zoals je ze op tv ziet) met chauffeur klaar, een lokale jonge man die alle ins en outs kent van dit gebied. Na een het kennismaken kwam er nog een leuke verrassing, we waren de enige en kregen dus een heuse privé rit door het Kruger.

Krugerpark, een natuur reservaat van zo’n 20.000 vierkante kilometer en absoluut geen dierentuin… wat we daarmee willen zeggen is; je rijdt niet even naar de olifanten om daarna door te rijden naar de aapjes… nee je zult zelf moeten zoeken. Gelukkig hebben we vandaag een gids bij ons die enigszins weet bij welke bomen, struiken en watertjes we de dieren kunnen vinden en weet daar ook nog wat leuks over te vertellen. Het wordt vandaag een warme dag dus de focus ligt op de ochtend gezien in de middag de dieren zich gaan verstoppen in de schaduw. Al snel komen we de eerste dieren tegen en dit gaat tot het ontbijt in een redelijk tempo door, wat dat betreft hebben we echt geluk en zijn we heel wat dieren tegen gekomen. Na het ontbijt neemt de temperatuur snel toe en geeft de thermometer al snel 35 graden aan, deze loopt uiteindelijk zelfs op naar 40 graden vandaag. Jullie zullen dan ook net als ons vast goed kunnen begrijpen dat alle dieren lekker de schaduw opzoeken en deze zich lastiger laten zien. Gelukkig hebben we maar een halve dag geboekt dus rijden we niet een hele middag doelloos rond in het park.

Het was echt een fantastische belevenis en hebben heel wat plaatjes kunnen schieten. Helaas hebben we nog niet “ the big five” compleet maar dat kan dezer dagen nog komen, wel hebben we andere hele mooie dieren gezien en mag wat ons betreft de lijst uitgebreid worden naar “ the beautifull 1000” of iets anders origineels. Zo staat bijvoorbeeld de giraffe niet in het lijstje maar na vandaag is dit toch een van onze favorieten, hoe het dier loopt over de vlakte, dat is zo mooi om te zien ! Uiteraard gaan we niet alle dieren opsommen die we hebben gezien maar een aantal die we gezien hebben: (Impala, Olifant, Nijlpaard, Krokodil, Waterbok, Buffel).

Na de rit werden we weer netjes afgezet waarna we gelijk maar even boodschappen zijn gaan doen voor de volgende dag, we hebben namelijk een leuke dag voor de boeg (hierover later meer natuurlijk) maar dit vereist wel enige voorbereiding. Na deze voorbereidingen zijn we naar de Olifants River gereden, een heel stuk offroad met de huurauto (lekker karren hoor :P) Hier konden we mee met een bootcruise over de rivier. Het was inmiddels een uur of 4 en de zon begon snel te zakken, dieren kwamen weer tot leven en zochten verkoeling bij de rivier, ook hier zijn we veel dieren tegen gekomen en de gids die mee was kon er een hoop over vertellen, elke gids weet toch weer andere feitjes en zo leer je telkens weer iets bij. Het was een warme maar leuke boottocht welke we zeker niet hadden willen missen.

Na het uitschepen weer terug naar het dorp, snel een take-away pizza halen en terwijl wij stonden te wachten op de pizza bleek dat onze auto op de wasplaats stond we hebben morgen dus goed zicht met onze schone raampjes. Op naar ons onderkomen waar we de pizza op ons prive terras hebben verorbert, simpel maar lekker. Nu nog even uitbuiken, douchen en deze blog afronden en onze dag zit erop, wat een top dag !

Weltrusten voor straks (we hebben geen tijdverschil),

Groetjes
Ron & Claudia

• 16 Oktober 2016 - 19:41

Ilse:

Dat klinkt al goed, ik ben heel benieuwd wat jullie morgen gaan uitspoken.

• 16 Oktober 2016 - 20:22

Marian En Nico:

Hoi lieverds

Wat is het toch leuk om elke dag jullie blog te lezen,
    we kijken daar elke keer naar uit.
    En zo genieten wij ook mee wat jullie mee maken.

Dikke kus Ma en Nico

• 16 Oktober 2016 - 23:01

Corrie En Hans:

Hoi allebij.
    Weer heerlijk om de 1e verslagen te lezen.
    Heel leuk we kijken vanuit Nans les pin met Wilma en Jos jullie verslagen .
    Morgen weer veel plezier