Tafeltje voor twee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Tafeltje voor twee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Tafeltje voor twee

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

02 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We worden gewekt door de vroege ochtend zon (die hier 5:45 opkomt), schuiven de gordijnen open en snoozen nog even lekker een momentje voor we opzoek gaan naar een ontbijtje. Het ontbijt wordt hier op de veranda geserveerd met een mooi uitzicht over de stad. Tijdens het ontbijt komt de gastvrouw vragen of alles naar wens is en wat onze plannen zijn, we vertellen over onze plannen maar zij geeft de tip om vandaag naar de Tafelberg te gaan vanwege het weer. Het ziet er nu nog wat bewolkt uit maar de gastvrouw komt net van de andere kant van de berg en daar is de lucht al helemaal opgeklaard. We volgen haar advies op en pakken meteen onze spullen om te vertrekken richting de Tafelberg.

We nemen de route via Camps Bay, wederom een prachtige kust route zoals we die inmiddels al vaker gezien hebben hier in Zuid Afrika. Het is maar een half uurtje rijden en een parkeerplek was ook snel gevonden gezien we aan de vroege kant zijn. Het vroege opstaan heeft dus ook zo zijn voordelen, zowel met het verkeer, vinden van parkeerplekken maar ook de rij voor het kopen van kaartjes is nog niet zo lang. Met een kaartje in de hand lopen we richting de gondellift die ons naar de top van de tafelberg brengt (1086 mtr.). Conform de verwachtingen van onze gastvrouw is de lucht helemaal opgeklaard en genieten we van een prachtig uitzicht over Kaapstad. Op de tafelberg zijn er meerdere wandelroutes uitgestippeld en we besluiten het grote rondje te doen, je kan eventueel nog verder maar dan wordt het echt klimmen en klauteren. We lopen de tafelberg op ons gemak rond en schieten de geheugenkaarten van onze camera’s weer een stukje voller.

Een ervaring rijker dalen we weer af richting de parkeerplaats, het is inmiddels rond het middag uur dus de hoogste tijd om opzoek te gaan naar een lunch. We rijden naar het centrum van Kaapstad, rijden wat rond om de stad te verkennen en ons verder te oriënteren. Als we het eenmaal een beetje doorhebben parkeren we de auto en gaan we te voet verder. We hadden gelezen over Truly Yours Coffee, dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren dus besluiten we hier een bakkie te doen en een hapje te eten, een geslaagde keuze blijkt achteraf !

Met nieuwe energie wandelen we nog een rondje door het centrum, de winkeltjes liggen hier allemaal erg verspreid door de stad en ze hebben niet echt een grote winkelstraat zoals bijvoorbeeld de lijnbaan maar we kijken onze ogen uit. De wandeling eindigt bij de auto, we hadden gehoord over de wijk Bo-Kaap en besluiten hier nog even heen te rijden. Het is een schitterende wijk om te zien, ze hebben namelijk elk huis in een andere kleur geverfd waardoor de wijk erg vrolijk aan doet (even googlen !).

S’ avonds gaan we terug naar het centrum, we wilden een hapje eten bij Chefs Warehouse maar moeten hier wel redelijk vroeg naartoe. Ze nemen hier maar tot 8 uur gasten aan en je kunt er niet reserveren. We zijn er om 19:15 maar het restaurant zit helaas al vol, we kunnen wel op de reservelijst maar als er voor 8en nog geen plaats is heb je pech en kun je naar de Mc Donalds. We nemen de gok en laten ons toch op de reservelijst noteren, tot die tijd gaan we naar de kelder waar de bar is en kiezen we met ons onlangs verkregen kennis een lekkere fles wijn uit. Het blijkt een goede keuze en na een gezellige babbel met de barman worden we opgehaald voor een plaatsje in het restaurant… wat een mazzel ! Het is een tapas restaurant zonder menu, je krijgt 8 gangen en de chef bepaalt wat je eet. Elk gerecht is een kunstwerkje op zichzelf en een ware traktatie voor deze foodies, wat een super avond !

Groetjes,
Ron & Claudia