Visum 3, Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Visum 3, Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Visum 3, Laos

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

07 Oktober 2013 | Laos, Vientiane

Na een erg korte nacht (3 uurtjes slaap) werden we om kwart voor 4 opgehaald door de tuktuk die ons naar de luchthaven zou brengen. De tuktuk stond gewoon voor het hotel en de eigenaar heeft ze hangmat erin opgehangen en slaapt zo elke nacht in ze eigen tuktuk, onderweg nog meer tuktuks tegen gekomen met een coconnetjes, wat een luxe hebben we dan toch thuis.

Aangekomen op de luchthaven was alles nog dicht zelfs de incheckbalies, hier dus nog even rond gehangen maar al snel konden we inchecken en konden we onze bagage kwijt. De tassen blijven netjes op gewicht dus er kan nog steeds aan het eind van de reis geshopt worden!!! Na weer de nodige stempels in het paspoort konden we gaan boarden voor de vlucht naar Bangkok, een vlucht van ongeveer een uurtje. We vlogen met Bangkok airways een erg goede maatschappij! Veilig en wel geland in Bangkok moesten we 2 uurtjes wachten, snel de Starbucks gezocht voor een lekker bakkie om wakker te worden.

De tweede vlucht naar Vientiane vertrok ook netjes op tijd en ook deze vlucht duurde maar een uurtje. Wat wel grappig was is dat we dezelfde bemanning hadden als op onze eerste vlucht alleen wel een ander toestel. Geland op de luchthaven van Vientiane konden we de weer de nodige papieren invullen. In Laos kan je gelukkig een visa on arrival regelen dus dat is wel makkelijk, het enige rare is wel dat er voor elk land andere tarieven bestaan, zo moesten wij $35 dollar betalen maar woon je in Vietnam dan is het maar $20 en zelfs Duitsland en Frankrijk hoeven minder te betalenm maar $30… geen wereld schokkende bedragen maar wel vreemd dat er onderscheid gemaakt wordt. Hetzelfde hebben we ook in Siem Reap gezien bij de tempels, toeristen moeten dagpassen van $20 kopen en lokale mensen mogen er gewoon gratis in. Zou wat zijn als wij in Nederland alle toeristen laten betalen en zelf gratis mogen….Maar goed na weer de nodige extra stempels in ons paspoort rijker te zijn konden we de tassen gaan ophalen, die lagen al naast de band op ons te wachten en hadden deze 2 vluchten ook goed overleeft. Er blijft toch altijd die angst dat er ergens een tas blijft staan.

Op de luchthaven van Vietiane hebben we de taxi genomen naar een hostel dat we al uitgezocht hadden het Sihome backpackers hostel. Er hangt een gezellige sfeer en ook het hotel ziet er leuk uit met overal muurschilderingen die door gasten zijn gemaakt. Na het inchecken zijn we eerst eens lekker gaan douchen, dat hadden we wel verdiend na die lange dagen reizen. Eenmaal opgefrist zijn we heerlijk door de stad gaan slenteren en hebben we nog een leuk koffie zaakje aangedaan voor een lekkere koude versnapering.

Terug in het hotel nog even beneden gezeten en daarna op zoek gegaan naar een leuk restaurantje, gelukkig zat er een hoog genoteerde tripadvisor restaurant in de straat en die wilden we wel even proberen, echt super lekker gegeten! De dag maar helemaal goed afgesloten bij de Swenssens we hadden tenslotte alweer genoeg gelopen vandaag.

Wij gaan nu lekker slapen en morgen gaan we weer een tour doen!

Groetjes,
Ron & Claud

• 07 Oktober 2013 - 18:07

Hans En Corrie:

Hoi hoi vakantie gangers.
    Wat jullie in Vietnam mee maken dat jullie als Nederlanders meer moeten betalen als de Vietnamese .
    Dit hadden wij met kamperen met de tent toen nog in Kroatië daar betaalde de bevolking met de boodschappen ook veel minder als wij .
    Veel plezier weer morgen.
    Gr Hans en Corrie