Echt vertrokken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Echt vertrokken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Echt vertrokken

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

21 September 2013 | Vietnam, Hanoi

Na de laatste Hollandse prak op donderdag avond bij de Luijendijkjes snel naar huis gegaan om te beginnen met inpakken, dit blijft toch echt altijd een uitstel dingetje. Dit keer helemaal omdat we wisten dat de Sleebosjes nog even een bakkie kwamen doen om afscheid te nemen, waarom dan beginnen met inpakken als je daarna toch weer moet stoppen dus dat doen we daarna wel. Half 10 op donderdag avond zijn we dan eindelijk gaan inpakken, alles was aardig snel gedaan en het gewicht van de tassen viel nog mee, vrijdagochtend alleen nog de laatste dingen en de handbagage inpakken.

Vrijdagmorgen de wekker gaat om half 7, beide aardig slaperig uit bed gegaan, nog even snel een laatste douche (wat zullen we die samen met ons heerlijke bed en wc toch gaan missen), dan nog een klein ontbijtje en om 9 uur staan de Luijendijkjes voor de deur om ons weg te brengen.

De rit naar Schiphol gaat lekker vlot en daarna meteen weer even wennen aan het lopen met de backpack. Op het moment dat we de hal op Schiphol in lopen worden we meteen op de foto gezet, het zijn de Sleebosjes die toch nog even afscheid wilde nemen. De tassen op tijd ingecheckt en hier breken we ons eerste record, 2 tassen samen 29,2 kg, ruim genoeg binnen het toegestane gewicht. Snel nog een bakkie gedaan bij de Starbucks met zijn allen en daarna moesten we toch echt afscheid gaan nemen. Bij de douane stond een lange rij dus hebben we maar weer de “zelfbediening” gekozen en dat werkte gelukkig snel en goed. En toen moest er nog even wat geld geregeld worden, wat US$ voor het visum in Vietnam en wat HK$ voor de eerste stop, Hongkong. We zijn met iets vertraging vertrokken en de piloot had gedacht dat dit meer zou worden omdat er slecht weer op komst was maar we hebben nergens last van gehad en de vertraagde tijd weer netjes ingehaald. Samen nog The Hangover 3 gekeken en daarna nog wat proberen te slapen en wat andere filmpjes gekeken.

Al vroeg geland op Hongkong en omdat onze bagage al de juiste labels was hadden we hier geen omkijken meer naar, snel door de douane en op naar de trein/metro deze bracht ons in 23 minuten naar het centrum, goed geregeld!

In Hongkong zijn we over gevaren met de Starferry en hebben we bij de Avenue of Stars gelopen, daarna nog gewandeld en naar de Man Mo tempel geweest, helaas zijn hier wat bouwwerkzaamheden bezig en was niet echt alles te zien, maar het zag er nu al fantastisch uit! Aan de warmte konden we niet echt wennen want die 33 graden was al even geleden, na de nodige koude shopping malls en drankjes hadden we het eigenlijk wel even helemaal gehad, toen hebben we maar besloten om terug te gaan naar de luchthaven en daar wat te gaan eten en dan daar de tijd maar uit te zitten. We hadden heerljk even simpel een pizza genomen maar het uitzicht bij dat restaurant was gewoon super mooi.
Rond kwart over 5 konden we eindelijk gaan boarden en begonnen we aan de laatste 2 uur van het vliegen. Goede vlucht gehad en hier gelukkig beide ons ogen even dicht kunnen doen.
Geland op Hanoi moesten we alleen nog even onze visums regelen maar dat was vrij snel gebeurd, we hadden thuis al de vsumbrief aangevraagd en alle papieren waren ingevuld en nieuwe pasfoto’s hadden we bij ons. Al deze gegevens afgegeven bij het loket en dan naar de andere kant van het kantoortje lopen daar krijg je je paspoort weer terug met een mooi extra briefje erin, ondertussen was er bijna niemand meer bij de douane dus hier konden we snel door en werden we weer herenigd met onze backpacks. Toen we de aankomsthal inkwamen stonden er weinig mensen meer maar gelukkig wel de man met het briefje waar Ron ze naam op stond. Na de korte taxirit snel ingecheckt om vervolgens de eerste loempia te gaan eten! Nu is het hier kwart voor 11 en zijn we met wat hazen slaapjes tussendoor bijna 35 uur wakker geweest we gaan dus maar eens slapen en morgen de stad ontdekken.

Groetjes,
Ron & Claud

• 21 September 2013 - 18:07

Samantha:

Wat super leuk om jullie reisverhalen weer te lezen!

Kan niet wachten om de volgende, haha!

liefs
    samantha