De tempels van Ankor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu De tempels van Ankor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

De tempels van Ankor

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

05 Oktober 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Om half 9 zaten we aan het ontbijt, dit keer zelfs met croissantjes die erg goed smaakten.
Bij het hotel hebben we een tuktuk geregeld die ons de gehele dag zal rond rijden in de omgeving van de Angkor tempels. Toen we klaar stonden om opgepikt te worden moest Claud zich alleen omkleden een korte broek en shirt zonder mauwen was niet geoorloofd om bij sommige tempels naar binnen te komen, zo gezegd zo gedaan een lange broek en lange mauwen (Feeling hot hot hot). Zo rond kwart over negen zijn we vertrokken, de vriendelijk chauffeur stopte voor de eerste keer al vlak bij het hotel, hij ging heel lief flesjes water voor ons halen en bewaarde deze in de koelbox die al met ijs en water gevuld was, hierdoor hebben we de gehele dag lekker koud water kunnen drinken.

De tweede stop bracht ons meteen naar de bekendste tempel namelijk Angkor Wat, het was hier flink druk want deze dagen schijnen er landelijke feestdagen te zijn (wij hebben deze nergens terug gevonden) het schijnt met het geloof te maken te hebben dus ja dan is het bij de tempels logische wijs erg druk. We hebben zo’n 1,5 uur rondgelopen en geklommen bij deze tempel, ook zijn de nodige foto’s geschoten, het is ongelofelijk mooi.

Het totale tempel complex beslaat zo’n 200 hectare jullie snappen wel dat je je hier niet hoeft te vervelen, 1 dag tempels was genoeg voor ons. Tijdens de tocht zijn we ook naar de Ta Prohm tempel geweest, bij deze tempel hebben de opnames van de film Tomb Raider plaats gevonden, erg mooi met alle bomen die door de tempel heen groeien. Zo rond een uur of half 4 waren we weer terug bij het hotel.

Terug in het hotel konden we wel wat afkoeling gebruiken en hebben we ons maar meteen in zwemkleding gehesen om een duik in het zwembad te maken, heerlijk!
We waren op tijd weer binnen want er was weer een flinke wolkbreuk, daar hebben we de laatste dagen veel last van, maar alleen eind van de middag voor een uurtje dus we hebben er weinig hinder van. Daarna nog even gerelaxt en wat plannen gemaakt voor de volgende dagen.

De tuktuk van het hotel heeft ons voor het eten afgezet in het centrum van de stad bij Pub Street, hier hebben we heerlijk lokaal gegeten, net toen we klaar waren met eten en we nog van ons Angkor biertje aan het genieten waren viel de stroom uit, dit was gisteravond ook al gebeurd bij het hotel. Gelukkig hebben we onze kleine zaklampjes dit keer wel in de rugtas dus we konden onszelf wel behelpen. Op straat maar een lekker bananen pannenkoekje gehaald en weer snel met de tuktuk terug naar het hotel er moeten tenslotte nog knopen doorgehakt worden over het vervolg van onze reis.

Terug in het hotel blijkt ook dat hier de stroom ons in de steek laat, dit geeft op zich weinig hinder behalve het feit dat er wederom geen internet beschikbaar is en we dus niets kunnen boeken, we leggen ons hier maar bij neer en besluiten een dag langer in Siem Reap te blijven, zo erg is dat nou ook weer niet.

Groetjes,
Ron & Claud

• 06 Oktober 2013 - 19:28

Hans En Corrie:

Hallo Claudia en Ron.
    Weer een mooie dag gehad jammer van de buien en de stroom,maar jullie hadden het meeste gedaan.
    Het eten en de verzorging is prima,maar vanochtend geen eitje bij het ontbijt of hebben ze daar geen kippen?
    Nou nog een uur of zeven en de nieuwe dag begint weer voor jullie .
    Gr en tot het volgende nieuws doei doei.

• 06 Oktober 2013 - 20:40

Martijn:

Buien en stroom problemen aan elkaar gerelateerd waarschijnlijk, maar zo te horen weer een mooie dag met bijzondere tempels en landschappen.

Groetjes