Roadtrip dag 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 2

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

27 September 2013 | Vietnam, Hoi An

Om half 8 worden we beneden verwacht in het hotel voor een ontbijt om vervolgens te vertrekken…. Op naar dag 2 van onze motortoer !

De ervaring leert ons dat we nog geen uurtje nodig hebben om met onze tassen gepakt en wel onze kamer te verlaten dus we hebben de maximale slaapuurtjes geprobeerd te pakken. Helaas voor ons begint het leven al vroeg in Prao waardoor we al vroeg in een “dommel slaapje” terecht kwamen, desalniettemin hebben we prima geslapen en kunnen we uitgerust aan de 2e dag beginnen.

Zoals het eten van vorige avond al deed vermoeden was ook het ontbijt prima, heerlijk gegeten en na het ontbijt werden de tassen weer vakkundig op de motoren gebonden. Het eerste deel van de dag hebben we gereden over een stuk van de Ho Chi Minh route, en weg van Noord naar Zuid Vietnam die tijdens de oorlog een grote rol heeft gespeeld. De route is wederom prachtig er staat met stip op nummer 1 waar we ooit gereden hebben. We kunnen wel van alles erover vertellen maar jullie kunnen maar beter wachten op de beelden.

Een ander hoogtepunt voor Claud was de stop bij een “pineapple farm” waar ons een heerlijk bord verse ananas werd voorgeschoteld, het fruit is hier zo ontzettend lekker dat het niet lang duurt voor het bordje leeg is. De volgende stop stond gepland voor “Marble Mountain” maar helaas moesten we eerder stoppen voor een minder goed doel…. REGEN, maar voorbereid zijn de Hue Riders wel dus toverde ze 4 regenpakjes uit de tassen en voila, we zaten prima en hebben ons niets eens geërgerd aan de regen, zelfs nu genoten we nog van de rit! Tussendoor nog even gestopt om te genieten van het uitzicht bij het strand van Da Nang waarna we zijn doorgereden naar “Marble Mountain” en berg waarop diverse tempels en pagodes zijn gebouwd maar ook waar de marmer wordt gemijnd om verwerkt te worden tot prachtige beelden die onderaan de berg worden verkocht. We hebben nog een mooi tuin ornamentje gezien maar helaas wilde de vrienden van de Hue Riders deze niet opladen. Hieu en Nho bleven na het eten beneden wachten om ons inziens uit te buiken maar wij zijn de berg opgeklommen om de tempels van dichtbij te bekijken, het was leuk om te zien maar niet heel bijzonder t.o.v. van eerdere die we bezocht hebben, daarin tegen was het uitzicht prachtig en alleen dat al de moeite waard om Marble Mountain te beklimmen. Boven bij het uitkijkpunt werd ons nog vers fruit aangeboden door locals, fruit dat we vorig jaar ook op Sumatra hebben gegeten namelijk Rambutan (Lychees) dit was echt weer heerlijk, en heel vriendelijk van hun natuurlijk!

Helaas komt aan alles een eind en ook aan de trip op de motor, het was werkelijk waar fantastisch (Tim bedankt voor de tip!) we zijn aangekomen in Hoi An en gestrand in het hotel Vinh Hung 3, prachtig hotel waar we in ieder geval de aankomende 2 nachten zullen slapen.

We hebben al een kleine avond wandeling door het centrum gemaakt, super gezellig en levendig, de mensen zijn hier vriendelijk en het straatbeeld wordt voornamelijk gekleurd door mooie lampionnetjes. Onderweg zijn we nog even gestapt om een hapje te eten (wat overigens prima gelukt is).

Welterusten voor straks, wij sluiten zo onze ogen om nog lekker weg te dromen bij de afgelopen 2 dagen.

Groetjes
Ron & Claud

• 28 September 2013 - 12:14

Ilse:

Wat moet die rit te gek zijn geweest! EN een goed idee om er even mee te wachten voor alle moeders hihi
    Enne... dat wandelen is goed voor beurse billen he ;)

Liefs van ons