Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

29 September 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zoals eerder gezegd zijn we vandaag vertrokken uit Hoi An, met een door het hotel geregelde taxi zijn we naar het vliegveld van Da Nang gebracht waarna we direct zijn ingecheckt voor onze vlucht. Het was een binnenlandse vlucht dus met wachttijden heb je niet echt te maken, incheck tijd en board tijd zijn vele malen korter. De vlucht duurde 1,15 uur en verliep met een klein beetje turbulentie maar het mag eigenlijk geen naam hebben. We zijn te vroeg geland op Ho Chi Minh airport waardoor we nog naast de landingsbaan hebben moeten wachten op een vrij “parkeerplekje” eenmaal geparkeerd brak de hemel open maar helaas in de verkeerde zin van het woord…… een hoos bui, we konden het vliegtuig nog net verlaten maar achter ons ging de deur al dicht, mensen moesten binnen wachten omdat het naar binnen regende. Wij werden alvast met een bus naar de aankomst hal gereden maar gezien het vliegtuig gesloten werd moesten we nog wat langer op onze bagage wachten. Uiteindelijk met bagage en al naar buiten gelopen waar we vervolgens in een hectiek van taxi bedrijven terecht kwamen, ze willen allemaal graag dat je in hun taxi stapt maar we hebben zo onze voorkeur om zo min mogelijk belazerd te worden.

We hebben gister na het boeken van onze vlucht ook een hotel geboekt via booking.com, dit jaar zijn we beduidend luier dan vorige jaren, waar we vorig jaar nog op de bonnefooi gingen boeken we nu vooraf, meer uit toeval en gemak, zeker gezien de grote van de stad. We zijn ingecheckt in het “Beautiful Saigon 3 hotel” een prachtig en mooi hotel midden in het drukke centrum. We hebben onze tassen neergezet en zijn gelijk de stad in gedoken. Het is inmiddels redelijk gestopt met regenen, hooguit wat miezer regen maar dat deert ons Hollanders niet zo. Een goede manier op de stad te verkennen is door een wandelroute uit de Loney Planet te pakken en te lopen, we hebben Old Saigon route gelopen die ons gelijk langs de meeste bezienswaardigheden hebben geleid, het is hier erg mooi en vooral de Franse invloed is erg goed terug te zien in de architectuur. We hebben ons goed vermaakt en ook nog even kunnen face-timen met onze nichtjes bij een van de Starbucks locaties die ze hier sinds dit jaar hebben. Na onze wandeling zijn we teruggegaan naar het hotel, even lekker opgefrist waarna we klaar waren voor de avond.

De loney planet had 2 top choice restaurants waarvan we er een gekozen hebben, Nha Hang Ngoh in het hartje van de stad. We hebben diverse kleine hapjes besteld om van alles te proeven en het was een succes, we hebben heerlijk gegeten. Na het eten hebben we nogmaals een deel van de route van vanmiddag gelopen, een aantal van de historische gebouwen waren nu verlicht wat natuurlijk een foto waard was. Aan het einde van de avond wandeling hebben we een bezoekje gebracht aan het toeristen kantoortje en e.e.a. geboekt, leuk voor ons om naar uit te kijken, jullie moeten nog even wachten ….

Groetjes
Ron & Claud

PS Hoi An, het verkeer in Hoi An is een stuk rustiger dan HCM ;)

• 29 September 2013 - 19:48

Hans En Corrie:

Morgen weer een prettige dag toegewenst.
    Nu nederlandse tijd hadden we weer even op gemak jullie ervaringen
    kunnen lezen
    Wat kunnen jullie dit mooi en belevenis vol geschreven wij zijn trots op jullie.
    Gr van ons tot het nieuwe bericht.