Ticket to the sun - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Ticket to the sun - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Ticket to the sun

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

29 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteravond zijn we nog naar de fonteinen geweest van de Petronastowers zoals we dat aan onszelf beloofd hadden. De werkende fonteinen waren prachtig om te zien dus we konden weer de nodig foto’s maken van de torens…. We hebben er intussen wel genoeg.

Zoals gezegd vanmorgen de wekker vroeg gezet en de laatste spulletjes ingepakt voor vertrek naar Langkawi. Middels de monorail en de KLIA expres zijn we vertrokken naar KUL om daar op het vliegtuig te stappen. SCHRIK onze vlucht staat er niet op… ineens lijkt het zo kleine vliegveld immens groot als je moet zoeken naar de balie van Asia Airlines maar we vonden hem, er blijken twee terminals te zijn op KUL en wij stonden dus op de verkeerde…. Erg handig van onze loempia vouwende vriendjes. Afijn met nog 30min op de klok werd het ineens spannend, stress, zoeken, haasten en opzoek naar een taxi om ons naar de LCCT terminal te brengen gezien deze niet op loopafstand ligt. Na alle verdiepingen gezien te hebben en rondgevraagd te hebben hadden we onze teksi (taxi) gevonden. Normaal wordt je op elke hoek geronseld voor een teksi als ze je al niet het leven uit rijden tijdens het oversteken van straat maar als je ze nodig hebt… De route om naar de LCCT terminal te komen is niet de makkelijkste, je moet om het gehele vliegveld heen rijden, een rit van ongeveer 15min, geluk bij een ongeluk wel het Sepang Circuit gezien…. Door alle stres van het zoeken en het misgaan zakte de moed wel in de schoenen, om Claud een beetje op de been te houden heb ik het voorbeeld van ons lieve nichtje Sanne gevolgd door…. KAN JE NOG LACHEN ?? waardoor we beiden in een deuk lagen.

De vlucht met de Airbus 320 verliep gladjes, de vlucht duurde nog geen uur en we hadden weinig turbulentie. Op LGK waren we een van de eerste die met bagage het vliegveld konden verlaten dus we hadden ook zo een taxi geregeld. Bestemming Pantai Chenang is het geworden, een kustlijn vol met hotels die we dan ook allemaal gezien hebben met de vraag DO YOU HAVE ROOM ? We hebben veel afwisselende reacties gehad. Geen plaats, geen warm water, geen airco, geen zeezicht enz… toen onze eisen (warm water/airco/prijs) al ging zakken liepen we op een van de laatste hotels van de straat aan; Langkapuri inn…… Door annulering van een aantal reizigers hebben we een kamer bemachtigd op 30mtr van het strand, met airco, met douche voor 3 nachten… helaas wel weer de hoofdprijs moeten betalen natuurlijk kuch kuch. We konden niet direct de kamer in vanwege het schoonmaken dus we zijn even door de straat gelopen om cash aan te vullen, een handdoek te scoren en een happie te eten. Om 14:00 uur konden we de kamer in en hebben we de airco geactiveerd (het is hier nog warmer dan in KL… +/- 33 graden met volle zon i.p.v. 30graden met bewolking) en hebben we ons in zwemkleding gehesen. Lekker het strand opgegaan waar we direct naast onze kamer YELLOW CAFE hebben met WIFI om jullie op de hoogte te houden, Heineken te kunnen drinken, een happie te eten en natuurlijk lekker in de zon te liggen onder het genot van relaxte hippe lounge muziek.

We verblijven 3 nachten in het hotel, vanavond een lekkere wandeling over het strand en morgen lekker uitslapen. De planning voor de overige dagen is een scooter te huren voor verdere verkenning van het eiland en natuur en eventueel een ander hotel om hier nog langer op Langkawi te blijven, je kunt hier genoeg beleven, waterscooter, parasailing, scooter huren en diverse dagtrips langs alle eilandjes en natuurlijk (Langkawi telt 99 eilanden).

Over de Reacties:
Klemmies: Bedankt voor de complimenten, een boek zal er niet snel inzitten, tenzij de biedingen hoog genoeg zijn.
Breidingers: Bedankt voor jullie reactie per mail
Pa/Ma Sleebos: Passen werken, bedankt voor alle hulp
Pa/Ma Luijendijk: Spiegels importeren en verkopen is wellicht een gat in de markt hier, maar dan moeten jullie ons zo lang missen
Angelique: Na 2 uur nachtrust is een ouwewijven tukkie heerlijk
Martijn: We hebben genoeg plaatjes van de torens, no worries
Zussen: Leuk dat jullie ons allemaal op de voet volgen
Mr. Webcam: Heb nog wel foto’s ter compensatie
Remco: Achtbaan is zeker gekkigheid, als je denkt alles gezien te hebben kom je hier nog voor verrassingen te staan.

Tot Blogs

Ron & Claud

Foto’s
De foto’s van het strand bij daglicht komen nog, we willen jullie niet gelijk jaloers maken :D

• 29 December 2009 - 16:35

Tijn:

Te druk met luieren voor meer foto's dit keer zeker ;)
    Have fun, elke dag na het werk is ene kant leuk lezen aan de andere kant is het hierbij rond de 0 graden en werken dus schiet niet echt op :(

• 29 December 2009 - 19:54

Remco:

Moet zeggen, de bijbehorende foto's zien er weer zeeer vervelend uit....