Boat trip - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Boat trip - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Boat trip

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

30 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag hebben we eindelijk weer eens uitgeslapen en wel tot half 11!! De biertjes zullen hun werk dus wel goed gedaan hebben ;) We hebben lekker ontbeten in het hotel waar het buffet liep tot 11 uur we hebben dus ook wel eens mazzel. Voor vandaag hadden we nog niet echt plannen we kregen het plan om een scooter te huren, maar het uitslapen werkte nu niet in ons voordeel want er waren geen scooters meer te krijgen dan maar een dagje strand.

Gezien de waszak ook steeds groter werd, ja we zweten wat af hier in de warmte, wilden we onze kleren laten wassen en dit kon het hotel wel regelen. Eenmaal alle kleding afgeven zagen we een Island Hopping tour staan hier dus maar even naar geïnformeerd en er was in de middag nog wel een tour dit meteen maar vastgelegd. We hadden nog zo’n twee uur voordat we opgepikt werden dus snel nog maar even de zee in en een kleine lunch genomen. Snel nog even omgekleed en daar gingen we dan in onze “limo” naar de haven (Lees oud busje maar dan wel met flinke sportuitlaat en groene remklauwen).

We zaten met nog een paar andere mensen op de boot en vertrokken richting het eerste eiland waar zich het “Pregnant Maiden Lake” bevond, het water van dit meer zou ervoor zorgen dat vrouwen vruchtbaarder worden. Eenmaal aangekomen zagen we de eerste aapjes al dus snel de camera erbij gepakt, na een kleine klim kwamen we bij het meer aan. In het meer bevonden zich ook nog vissen die je dode huidcellen opeten en dus lekker aan je voeten kietelen. Ron leek dit maar niets en Claud heeft met geen teen het water aangeraakt stel je voor dat de verhalen nog waar blijken te zijn ;) Vanaf dit eiland pakten we de boot weer en nu richting Pulau Singa Besar hier zouden we adelaars te zien krijgen onze “kapitein” had nog wat voer bij zich voor de adelaars en dat lusten ze maar al te graag dit was ook erg gaaf om te zien hoe snel ze erop af kwamen. Nu we voeren richting het laatste eiland Pulau Beras Basah waar we ook een uur kond doorbrengen dit was een heel mooi wit strand, nog even gelopen langs de vloedlijn waar een hoop stukken koraal lagen en van het warme zee water genoten. Op dit eiland was weer goed te zien hoe slim de apen zijn ze hadden een bus pringle ships gevonden en die wisten ze wel weer soldaat te maken.

En we ging nu weer voor de laatste keer het bootje in en we pakten weer wat lekker golven mee wat een paar van onze medepassagiers niet erg fijn vonden aan hun gegil te horen. Weer aangekomen op vaste land ging we weer de “limo” in op naar het hotel. Om van alle warmte bij te komen hebben we maar even een lekker biertje genomen in het Yellow cafe waar het zeer fijn vertoeven is, na een uurtje maar weer terug naar de kamer om op te frissen en ons weer klaar te maken voor het avond eten.

Uiteindelijk hebben we bij een Thais visrestaurant gegeten en wat hebben we gegeten je raad het nooit, Thai spring roll (loempia), rainbow chicken en beef dus ja de vis hebben we mooi voor de rest van de gasten gelaten. We gaan zo nog even een biertje doen aan het strand en dan weer heerlijk slapen in ons kingsize bed en dan op naar de laatste dag van 2009.

Bij deze willen wij jullie alvast een hele fijn jaarwisseling wensen en dat het maar een mooi 2010 mag worden. Wij zullen dit wel 7 uur eerder vieren dan jullie maar in gedachten zullen we erbij zijn.

Foto’s:

Veel liefs en tot blogs,
Ron & Claud

• 30 December 2009 - 16:07

Tijn:

Jullie ook alvast prettige jaarwisseling ;)

• 30 December 2009 - 16:35

Samantha:

hee Ron en Claudia,

Jammer dat jullie 'te laat' waren om een scooter te huren, uitslapen mag toch ook een keer ;)

Een hele fijne jaarwisseling !

liefs Samantha

Ps leuke foto's weer

• 30 December 2009 - 17:28

Remco:

Geweldig die aap met die pringles !!

• 30 December 2009 - 17:29

Corrie En Hans.:

Hallo Claudia en Ron we maken heel jullie reis mee zo via de computer.
    Je weet dit vinden we geweldig en hopelijk jullie ook .
    Even voor jullie ook een goede jaarwisseling en een heel goed 2010.
    Toot de volgende berichten groetjes Corrie en Hans.

• 30 December 2009 - 17:53

Rene Philip:

Ik volg jullie!
    ben iedere dag weer benieuwd wat jullie beleefd hebben.
    Volgens mij is het een groot heerlijk avontuur!
    Een heel goed en gezond 2010 toegewenst en kijk uit met vuurwerk daar! Hier in Holland kouder dan bij jullie!