Hollands glory - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Hollands glory - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Hollands glory

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

13 Januari 2010 | Maleisië, Malakka

Zohw daar melden wij ons ook weer vanuit Melaka en dat de Nederlanders hier zijn dat hebben we geweten ook. Vandaag de dag begonnen met een wandeling door de stad heen eens kijken voor een lekker bakkertje na hier het één en ander te hebben ingeslagen misten we toch wel een bakkie koffie en de blog stond nog niet online dus dan de twee maar weer even combineren. Na een kleine anderhalf uur lopen konden we even lekker bijkomen en maakte we een plan voor de middag. Zat opties om te doen omdat er weer genoeg te zien is, dit keer ook veel musea dus dat wordt dus keuzes maken wat te doen…

We hebben verschillende mooie gebouwen gezien en een en ander meegekregen over de geschiedenis van Melaka, zo is hier heel veel Nederlandse geschiedenis te vinden gezien we een tijd eigenaar zijn geweest van dit lappie grond. Smiddags zijn we naar het martime en marine museum geweest, deze keuze hiervoor was simpel… VOC… Hier hebben we de kopie van een heus middeleeuws schip bezocht en heel veel informatie gekregen over de stad.

Verder hebben we nog de winkelcentra bezocht en ons voorzien van een Rubiks om de avond uren in te vullen en de wachttijden in de bus… beide zijn we geobsedeerd door de kubus en we kunnen er maar moeilijk vanaf blijven. We hadden het doel niet te laat te gaan slapen maar helaas door de kubus hebben we ons doel niet gehaald.

Morgen staat voor de dag van vertrek naar de laatste plaats in Maleisië. We gaan dan terug naar KL om daar de laatste dingen te bezoeken, overbodige kleding en andere zaken te dumpen zodat we op die manier ruimte in de backpacks kunnen creëren om zo toch gehoor te geven aan Claud haar behoefte van shoppen.

Dit keer een kort verslag, het is hier echt een kwestie van zien, jullie moeten het helaas doen met de foto’s maar mochten jullie een keer in Maleisië stranden dan is Melaka een must see.

Tot blogs

Ron en Claud

Foto’s:

• 14 Januari 2010 - 07:34

Moon:

Hello U2,

Alles nog steeds helemaal goed zo te lezen! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Ben onder de indruk van jullie culturele uitstapjes hoor. Ga zo door ;-).
    Nu alleen nog de shopping malls onveilig maken Claud, dat hoort ook bij een goede vakantie!!!

Veel plezier nog deze laatste dagen, doe voorzichtig en tot snel.
    Mis jullie!!

XX

• 14 Januari 2010 - 14:47

Corrie Enhans@caiway:

Hoi .
    Doe voorzichtig geniet zeker deze dagen nog,want het gaat nu denk ik wel super snel.
    Groetjes en wij hopen nog wat te mailen.
    Corrie en Hans.

• 14 Januari 2010 - 14:47

Corrie Enhans@caiway:

Hoi .
    Groetjes en wij hopen nog wat te mailen.
    Corrie en Hans.

• 14 Januari 2010 - 16:01

Samantha:

Claudia: nog even en je mag helemaal los met shoppen :)

Ron: Succes met het dragen van de tassen ;)