Port Elizabeth verkennen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Port Elizabeth verkennen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Port Elizabeth verkennen

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

26 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We zijn inmiddels op de helft van onze vakantie. Tot nu toe hebben we het ontzettend getroffen, elk verblijf was stuk voor stuk prima. Ontvangst en behulpzaamheid, de netheid, de bedden, douches en omgeving scoren dikke voldoendes.

Ons verblijf in Port Elizabeth scoort ook een dikke voldoende. De stad is ontdekt door de Portugezen maar gekoloniseerd door de Engelsen rond 1820. De eerste gouverneur Sir Donkin vernoemde dan ook de stad naar zijn vrouw Elizabeth. Ter eere hiervan is er een park in de stad (Donkin reserve) welke we vandaag bezoeken, een leuk parkje om even rond te wandelen en gezien het erg hoog ligt kunnen we mooi over de stad uit kijken. Helaas is Port Elizabeth een echte havenstad en langs de kust staat het dan ook vol met kranen, dit is dan ook wat foto-vervuiling maar we genieten niet minder.

Na het strekken van de benen rijden we een rondje door de stad om verder indrukken op te doen, je herkent een hoop uit de Engelse tijd wat we al op eerdere reizen ook gezien hebben, het is dan ook erg leuk dat er elke kilometer wel een herinnering naar boven komt van een van onze eerdere reizen… “ow kijk, zoiets hebben we daar ook wel eens gezien”.

Na het stadse besluiten we de buitenrand op te zoeken, op het puntje van PE hebben ze een reservaat genaamd “Cape Recife”. Na het ophalen van een toegangspas worden we toegelaten en vinden we een prachtige natuur, de omgeving lijkt rechtstreeks uit een reisgids of een natuurlijk blad te komen, het zicht op de uitgestrekte rotsachtige kust is adembenemend.

Na het rondrijden en genieten van oude gebouwen, natuurlijk en uitzichten rijden we naar Baywest Mall, een modern winkelcentrum waar we even rondsnuffelen, gewoon even kijken hoe het winkelen hier gaat en wat er zoal te vinden is. Het valt op dat de mode, techniek en andere snuisterijen behoorlijk overeenkomen met Nederland, prijzen zijn ietsje lager maar niet noemenswaardig.

De avond is inmiddels gevallen en we gaan op advies een hapje eten bij “Angelo’s”. Een allround restaurant waar we onze buikjes prima kunnen vullen, nog even de dag door kletsen en wat brainstormen over het vervolg van de reis.

Groetjes,
Ron & Claudia

• 27 Oktober 2016 - 12:48

Netty :

Hallo Ron en Claud,
    Wat heerlijk dat jullie het zo goed treffen en enthousiast zijn.
    Mijn schoonvader vond Zuid-Afrika het mooiste qua natuur wat hij ooit
    gezien had, hij was zeeman op de grote vaart.
    Het staat ook nog op mijn verlanglijstje om te gaan bezoeken,
    ik ga alleen tegen het lange vliegen opzien (zal de leeftijd zijn)
    Jullie nog heel veel reisplezier samen,
    Hartelijke groet van Netty (en Ary natuurlijk)

• 27 Oktober 2016 - 19:01

Ilse:

Wat klinkt het allemaal heerlijk relaxed... geniet jullie;)

• 27 Oktober 2016 - 21:04

Ella :

Lieve Kids

Wat beleven jullie een hoop mooie avonturen
    Geniet ervan. Heel leuk om het allemaal te lezen en knap hoe jullie dat doen.
    Liefs en dikke knuffels.