Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Colca Canyon

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

08 November 2014 | Peru, Arequipa

De wekker ging vroeg, heel vroeg…. 3 uur vannacht werden we opgehaald om de Colca Canyon te verkennen, de op één na diepste canyon ter wereld.

Het busje was netjes op tijd, we hebben gekozen voor een eendaagse tour in plaats van een twee daagse, we zijn inmiddels op het punt aangekomen dat we wat meer rekening moeten gaan houden met de dagen dus hebben we wel overwogen gekozen voor een eendaagse tour. We zaten (puur toeval) in een busje met alleen maar lokale mensen die een dagje uit gaan net als wij Hollanders naar de Keukenhof zouden gaan. De busrit duurde zo’n 3 uur voor we aankwamen bij het begin van de Canyon, hier werden we getrakteerd op een ontbijtje en kregen we uitleg over de kledendracht en de verschillen van de twee bevolkingsgroepen die in de Canyon wonen, ook hier is er van alles af te leiden uit de kledendracht (afkomst, vrijgezel/getrouwd etc.)

Na het ontbijtje wat prima smaakte bij en met de lokale bevolking zijn we doorgereden, we werden lekker door elkaar geschud op het gravelpad en de chauffeur hield het tempo er lekker in. Na nog eens anderhalf uur rijden kwamen we aan b ij de Condors Cross. De Condors Cross is een uitkijk punt waar je een groot deel van het ravijn kan overzien en waar de Condors zich graag nestelen. We hadden geluk vandaag want de vogeltjes maakte heerlijk hun rondjes boven het ravijn (Condor kennen wij als de aasgier, een vogeltje met een spanwijdte van zo’n 3 meter) Het uitzicht is erg indrukwekkend.

Na het hoogtepunt zijn we teruggereden, we deden nog een kerk aan waar een heilige werd geëerd en ook hebben we een bezoek gebracht aan een van de vele hot springs. Na een stop voor de lunch hebben we nog wat meer informatie gekregen over de bevolking en hoe zij gebruik maken van het gebied (het verbouwen van verschillende gewassen op verschillende hoogtes zoals de Inka’s dat ook deden).

De camera heeft vandaag weer de nodige plaatjes geschoten, en na een rit van zo’n 2 uur waren we weer terug in Arequipa, het was een lange dag en de vermoeidheid is intussen goed te voelen. Na een stop bij SB hebben we nog een snelle hap gegeten en de nodige boodschappen gedaan voor het volgende avontuur… de nachtbus naar Nazca.

Groetjes
Ron & Claud

• 09 November 2014 - 17:32

Hans En Carla :

Ron en Claudia ,wat een mooie verslagen maken jullie van jullie rondreis .ik lees hem zo af en toe maar Carla leest hem iedere dag .maak er nog een fijne vakantie van en pas op jezelf .wij volgen jullie op de voet

• 09 November 2014 - 19:29

Corrie En Hans :

Hallo Claudia en Ron.
    Weer even relex al jullie mooie verhalen.
    Wel zoals jullie schreven soms moe,maar zeker voldaan gevoel om het weer zo te beleven.
    Jullie bedankt van de felecitatie van Hans.
    Lief dat jullie dit zonder kalender hadden onthouden.
    Nu jullie nog wat uren te gaan voordat de dag voorbij is.
    Fijne reis dag morgen.
    Liefs Hans en Corrie