Islas Ballastas - Reisverslag uit Lima, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Islas Ballastas - Reisverslag uit Lima, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Islas Ballastas

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

11 November 2014 | Peru, Lima

Na onze geweldige avonturen in de woestijn gisteren moesten we toch weer vroeg ons bed uit vanmorgen, om 7 uur zouden we opgehaald worden voor de volgende tour. Vroeg de wekker om nog even snel te douchen, de laatste spullen weer in te pakken en nog een ontbijtje te nuttigen in het heerlijke Restaurante y Hospedaje La Angostura. We zijn op tijd klaar en hoeven maar even te wachten op ons busje voor de tour, al onze spullen gaan mee want wij wilden niet meer terug naar Ica en gaan meteen door.

De rit duurt ongeveer een uurtje en we komen dan aan in Paracas, hier gaan we met een boot de zee op om naar een eilanden groep te gaan, Islas Ballastas. Na 15 min varen komen we aan bij een teken wat in de rots staat en wat op de lijnen van Nazca moet lijken, wij zien de lijnen wel maar daar houdt de vergelijking voor ons dan ook echt mee op. We varen weer een kwartier en komen dan bij de eilanden aan, hier zien we zeehonden, pinguïns, pelikanen en nog een hoop verschillende soorten vogels. Het stinkt hier wel erg want eens per 5 jaar wordt alle poep opgeschraapt en verkocht als mest. Het uitzicht met de beesten compenseert dit weer volledig, de zeehonden en pinguïns trekken volledig onze aandacht en we hebben totaal niet door dat we al een uur rond de eilanden aan het varen zijn en onze tijd zit er dan ook op.

Na een half uurtje terug varen zijn we weer veilig aan land en kunnen we op zoek naar een taxi die ons naar Pisco zal brengen want hier willen we de bus naar Lima pakken. Al zoekende komen we erachter dat we net de bus van Oltursa hebben gemist, dit is de maatschappij waar we zo tevreden over zijn erg jammer want er gaan maar 2 bussen per dag dus dat is geen optie, ook de andere grote maatschappij hier vertrekt pas om 3 uur en zo lang willen we hier nou ook niet blijven. Uiteindelijk besluiten we een taxi te nemen naar een bushalte bij de snelweg, waar veel bussen schijnen te gaan, de taxi rijdt lekker door maar we krijgen de man niet zo gek dat hij naar Lima rijdt erg jammer… Bij de bushalte/station aangekomen zijn we weer op ons gebrekkig Spaans aangewezen want er is niemand die Engels spreekt, we kopen 2 tickets naar Lima en nu maar hopen dat we de bus vinden! Al snel blijkt dat onze bus er al staat snel erin dus, alleen wil niemand het luik onderin open doen om onze backpacks daarin te leggen, dan maar mee in de bus niemand die raar kijkt de beveiliging en chauffeur niet, prima dus. De bus gaat rijden en we moeten onze tickets laten zien dan begint de assistent van de buschauffeur tegen ons in het Spaans te praten en te wijzen op onze tassen, wij kunnen hem niet begrijpen en dat proberen we duidelijk te maken maar helaas lukt dat niet. Hij begint er later nog een keer over maar weet dat het geen nut heeft en hij geeft het dus maar op. Tijdens de rit stappen er steeds controleurs in die kijken of alle tickets wel kloppen we hebben er meerdere gehad maar niemand die iets over de tassen zegt, de assistent zegt daarna ook niets meer, later blijkt dat je voor tassen apart moet betalen maar dat had de verkoopster niet gezegd of wij niet begrepen, we stonden wel vol bepakt aan de desk onze tickets te kopen dus dat kon niet missen.

Na zo’n 4 uur rijden komen we aan in Lima en zoeken we een taxi die ons naar het Dazzler hotel Lima brengt waar wij nog 4 nachten heerlijk zullen bijkomen van alle indrukken van de afgelopen weken. Bij het inchecken worden we natuurlijk weer raar aangekeken zo’n luxe hotel en daar komen die backpackers/flashpackers weer aan, alle papieren en creditcards blijken in orde dus krijgen we een welkomstdrankje in de vorm van een heerlijke Pisco Sour, het lokale drankje. Daarna naar de kamer en wat een luxe zien we daar… weer een heerlijk groot bed, heerlijke douche en een soort van keukentje met mooi uitzicht tussen de andere torens door op de zee. Wij gaan ons hier nog wel vermaken! Ohwja er is ook nog een zwembad op het dak van het hotel!

Na het inchecken gaan we nog de stad in om de beker van Starbucks te scoren, yes in the pocket! En nog wat rond te lopen en te eten, daarna zijn we toch wel moe en gaan we naar onze heerlijke kamer terug.

Groetjes,
Ron & Claud

• 13 November 2014 - 11:44

Corrie En Hans.:

Hallo Claudia en Ron.
    Zometeen als jullie weer uit bed en ontbeten hebben.
    Wensen wij jullie nog fijne rustige dagen in jullie vakantie.
    en geniet die dagen.
    Hier nu ook volop zon.
    Maar als jullie terug zijn is het hier echt herfst.
    Liefs Corrie en Hans

• 13 November 2014 - 13:11

Netty Meuldijk:

Lieve Ron en Claudia,

Bedankt voor al jullie berichten, heel veel genieten nog de laatste dagen in Lima en Goede Reis terug.
    Liefs van Ary en Netty