City tour Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu City tour Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

City tour Lima

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

12 November 2014 | Peru, Lima

We hebben heerlijk geslapen en worden netjes op tijd wakker om aan te schuiven bij het luxe ontbijtbuffet van het hotel, zoet, hartig, toetjes alles is aanwezig, we ontbijten dus op ons gemak. Vandaag geen wilde plannen alleen een city tour, gezien we nu de tijd hebben doen we niet te veel op 1 dag maar spreiden we de bezichtigingen een beetje.

De free walking tour Lima begint om 11 uur in de wijk Miraflores, vlakbij het hotel, gezien de tour door Centro Lima gaat gaan we met ze allen de metrobus in. Dit moet je zien als een metro lijn alleen dan met bussen, om de paar minuten gaan ze wel en ze zijn ook heel goedkoop, een goede reis methode dus voor hier. Na een korte rit komen we in het centrum aan en kan de tour beginnen, nouja daar dat heeft nog wat voeten in de aarde want we kunnen het begin punt moeilijk bereiken. In heel Peru wordt veel geprotesteerd, dat hebben we hier nu al vaak meegemaakt, zo ook vandaag het grote centrale plein wordt afgezet met hekken en beetje bij beetje mogen er mensen naar binnen, onze gids regelt dat ook wij naar binnen mogen en de tour kan beginnen. We krijgen weer veel uitleg over de gebouwen en de geschiedenis van het land, leuk om toch steeds weer nieuwe dingen te leren en sommige dingen al te weten, teken dat we toch iets opgestoken hebben van alle tours. Tijdens de tour doen we ook nog een Pisco proeverij wat bij ons goed in de smaak valt al blijft de klassieker onze favoriet.

Rond een uurtje of half 3 is de tour klaar en vermaken we ons nog in het centrum door te slenteren door alle straatjes en kleine shopjes. Nog even een klein hapje eten en we pakken de metrobus weer terug naar Miraflores. Voor de metrobus heb je een kaart nodig die je moet opwaarderen maar gezien een lokale man al ziet dat wij toeristen zijn kunnen wij hem gewoon het geld geven en mogen we op zijn kaartje reizen, toch een stuk makkelijker dan de OV-chip.

We lopen weer terug naar het hotel en laten onze voetjes even relaxen tot we om half 8 concluderen dat we toch nog wel wat moeten eten. Gisteren hebben we leuk gegeten aan de kust en we besluiten dus om daar weer heen te gaan en een ander restaurant te zoeken. We lopen dit keer niet via de stad maar via de kustweg, zat hardlopers hier dus we moeten nog goed uitkijken ook, maar wat een leuke sfeer hangt hier. Gezien we niet heel veel trek hebben 2 kleine dingen besteld en weer heerlijk door de stad terug gewandeld, moe maar voldaan stappen we het hotel weer binnen.

Groetjes,
Ron & Claud

• 13 November 2014 - 16:37

Jan Verhees En Jaap Kunst:

Hallo Wereldreizigers,

Wat hebben jullie een avontuur beleefd ,leuke verslagen.

We vinden het echter nu wel weer tijd dat Ron zo langzamer hand zich weer meld.

Nog een fijne en veilige reis en tot maandag,

Groetjes Jan en Jaap