Arequipa verkennen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Arequipa verkennen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Arequipa verkennen

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

07 November 2014 | Peru, Arequipa

We hebben vandaag lekker uitgeslapen tot een uur of acht, het bed bevalt prima en voelen ons uitgerust, vandaag staat een rustige dag op de planning. Het ontbijt in het hotel was prima waarna we de stad in gegaan zijn, we hadden gisteravond al gelezen over een free city tour en gezien deze tot nu toe altijd bevielen haken we ook vandaag aan bij zo’n tour.

De tour startte om tien uur met een groep van twaalf toeristen, met uitleg en verhalen werden we de stad rondgeleid en kregen we te horen hoe de stad tot stand is gekomen. Ook ditmaal beviel de tour erg goed. Na de rondleiding door de stad zijn we naar een toeristen kantoortje gegaan om te informeren over de Colca Canyon welke we nog willen zien, we hebben een dag tour geboekt voor morgen en ook gelijk de bus tickets geregeld voor ons vertrek uit Arequipa.

Alles weer geregeld en wel hebben we zelf nog een rondje door de stad en langs de winkels gemaakt, met een schuin oog ook gelijk de restaurantjes in de gaten gehouden natuurlijk want we hadden nog niets op het oog voor de avond. Een ijsje hier en een drankje daar en voor we het wisten was de dag weer voorbij, een leuk restaurantje in het centrum zorgde voor gevulde maagjes en zijn we klaar om de dag af te sluiten, niet te laat naar bed want…. Inderdaad, morgen weer een vroege wekker!

Weltruste
Ron & Claud