Terug in Peru, Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Terug in Peru, Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Terug in Peru, Arequipa

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

06 November 2014 | Peru, Arequipa

Zoals bekend zijn we bezig met onze doorreis door Chili richting Peru, zo ook vandaag. Ook hier hoort weer een wekker bij gezien we om acht uur in de bus moeten zitten, we hadden een goede slaapplek en uitgerust waren we al voor de wekker wakker.

Ondanks dat het wandelen weer prima bevalt op deze “hoogte” hebben we voor vanmorgen toch voor de taxi gekozen. Voor we het wisten stonden we weer met onze bepakking op het busstation waar we gisteren onze tickets naar Peru hebben geboekt.

De reis werd opgesplitst in twee delen, we zijn eerst met een lokale kleinere bus van Arica naar de grens gereden, de nodige stempels en controles stelden iets meer voor dan in het corrupte Bolivia maar al met al stonden we zo met onze voetjes in Peru. Na de grens zijn we doorgereden naar de eerste grotere grensplaats Tacna waar we over zijn gestapt op een grote touringcar voor de verdere reis naar Arequipa. De reis verliep voorspoedig echter begint het uitzicht intussen wel te vervelen, woestijn en rotsen. We hadden ook nog eens de pech dat we de vertoonde film niet konden volgen wat ook hier wordt alles nagesynchroniseerd in het Spaans en niet ondertiteld… Opzich geen probleem natuurlijk maar met een film als Hercules vol geschreeuw en gegil van de veldslagen met het volume op standje bioscoop zat ook een andere bezigheid als muziek luisteren / slapen er niet in voor ons.

Na zo’n acht uurtjes bussen kwamen we aan in Arequipa, de klok wordt weer twee uurtjes teruggezet waardoor we de hele avond nog voor ons hebben. Arequipa is een grote plaats en heeft volgens de boeken en sites ons genoeg te bieden. Een taxi heeft ons naar ons hotel gebracht (Dream hotel boutique) wat groot, schoon en modern is…. Best lekker na drie dagen bussen wat ruimte te hebben voor jezelf. Na het afgooien van de tassen zijn we het centrum ingegaan wat op loopafstand is. Het heeft de uitstraling van Sucre met de gezelligheid van Cusco, ook is hier het een en ander aan tours te boeken/beleven dus wij zullen ons best vermaken hier.

Op Tripadvisor en in de LP vonden we de tip van het restaurant, we hebben gekozen voor Hatunpa, een aardappel restaurant. Je krijgt vier soorten aardappels en kan vervolgens een topping kiezen, Ron koos voor de Alpaca stoof en Claud voor een Kip, erwten, groenten topping. Het heeft ons heerlijk gesmaakt!

Nu lekker uitbuiken en genieten van ons luxe hotelletje…

Groetjes
Ron & Claud

• 07 November 2014 - 13:31

Zus :

Ben weer bijgelezen. Leuk!!!
    Veel plezier nog Globetrotters