Relax dagje in La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Relax dagje in La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Relax dagje in La Paz

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

27 Oktober 2014 | Bolivia, La Paz

Na een dag vol sensatie gisteren doen we het vandaag maar rustig aan. Geen wekker, en lekker rustig ontbijten in het hotel, daarna de was maar uit handen gegeven in hotel, na de tocht van gisteren toch genoeg modder strepen en stippen op de kleding…

Vandaag hadden we weinig plannen sinds we al een hoop van de stad gezien hebben, de jacht op vlaggetjes voor op de backpacks gaat nog wel gewoon door dus lopen we heerlijk in de stad rond.
Wat hier opvalt is dat elke straat ze eigen specialiteit heeft, zo zijn er straten met alleen bankstellen, schilder materialen, kappers, tegels, stopcontacten, Halloween verkleedmateriaal, schoenen, kleding echt voor alles is een aparte straat, dat maakt het shoppen wel makkelijk. Wat we wel met de walking tour hebben geleerd is dat je altijd bij dezelfde persoon moet terug komen ook op de markt, anders worden ze jaloers en helpen ze je de volgende keer niet meer, sociaal zijn is er wat dat te gaat niet bij. Na wat slenteren door de straatjes even wat geluncht in een Nederlandse zaak met een tosti en bitterballen en ze waren nog goed ook!

Na de lunch zijn we de stad nog verder gaan ontdekken door naar een park te lopen, op de kaart zag het er mooi uit maar in het echt viel het nogal tegen, het park lag lager dus dat werd weer terug klimmen naar boven. Eenmaal boven hadden we wel een ijsje verdiend, de eerste van de vakantie! Na nog een rondje op het plein bij de regeringsgebouwen waar we op zoek gingen naar de kogelgaten van 11 jaar geleden, dit hadden we bij de tour gehoord maar hier wilden we nog wel wat meer van zien. De kogelgaten blijven zichtbaar ter nagedachtenis aan de slachtoffers die gevallen zijn. Toch nog een hoop geleerd hier over de geschiedenis.

Voor het avond eten hebben we dit keer Mexicaans gekozen, de keus was makkelijk het zaakje zag er leuk uit en de kaart stond ons ook nog aan. Een gemengde schotel met van alles was en een Corona erbij, een geslaagd etentje dus.

Zo komt onze rustdag toch nog snel aan het eind nu nog de tassen pakken want morgen vertrekken we weer naar een nieuwe bestemming in Bolivia.

Ron & Claud

• 28 Oktober 2014 - 20:05

Oma Buijing:

Hallo lieve kleinkinderen.

Wat is dat leuk jullie zo te volgen,maar jullie zijn wel een eind weg hoor,
    Ik geniet keer op keer van jullie belevenissen die je moeder aan mijn voorleest.

Veel plezier liefs Oma Buijing