Weer eens met de trein - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Weer eens met de trein - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Weer eens met de trein

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

19 Oktober 2014 | Peru, Machu Picchu

Na eindelijk een goede nacht te hebben gemaakt zijn we ons gaan klaar maken voor de trip naar Aguas Caliente (Machu Picchu Pueblo). In de trein die ons naar Aguas Caliente zal brengen mogen we maar 2 kleine rugzakjes meenemen, voor ons dus de handbagage rugtassen, jullie snappen enige paniek bij Claud gezien er al 1 rugtas standaard vol zit met de electronic a. Na flink wat passen en meten is het ons toch gelukt de meest noodzakelijke dingen in te pakken.

Na nog een lekker ontbijtje met het mooie uitzicht over Cusco hebben we onze grote backpacks achtergelaten in het hotel. Ondanks dat we gisteren op onze kamer werden gebeld dat we vandaag geen stroom zouden hebben blijft dit voor ons westerlingen toch wat ongemakkelijk, nu ook de computer het niet deed hadden we gelukkig de telefoons nog met de bevestiging van onze boeking zodat we netjes konden afrekenen. Op naar het busstation, nouja dat dachten we het bleek om een straat te gaan waarin allemaal busjes staan die gezamenlijk mensen vervoeren naar dezelfde bestemming, hier genoemd Collectivo, wij waren gelukkig de laatste bij ons busje dus toen we zaten vertrok het busje meteen. Na een rit van een kleine 2 uur door de mooie bergen van Peru kwamen we aan in Ollantaytambo waar wij op het plein nog wat hebben gedronken en gegeten.

Om half 1 waren we op het station waar onze trein al klaar stond, een mooie wagon die bijna helemaal rondom van glas is zodat er een prachtig uitzicht is. Na een rit van 2 uur kwamen we aan in Aguas Calientes waar we al op werden gewacht door de receptionist van ons hotel, hij wist ons ook te vertellen dat er hier ook geen stroom was maar dat eraan gewerkt werd. Na onze tas op de kamer te hebben gelegd zijn we het stadje maar in gegaan om te slenteren over de markt en nog wat mooie foto’s te schieten van de mooie omgeving. Ondertussen begint het toch wel aardig donker te worden en is er nog steeds geen stroom, we hebben dus een romantisch diner voor 2 bij kaarslicht.

Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan en er was nog geen stroom dus vandaar dit vertraagde bericht van ons..

Ron & Claud

• 20 Oktober 2014 - 23:56

Ilse:

wat heerlijk dat al die dingen goed op elkaar aansloten! Ach en niets mis met diner bij kaarslicht haha!
    Maar ehm... Waarom worden die foto's niet geüpload? Ik ben zoooo nieuwsgierig!

• 21 Oktober 2014 - 08:42

Tim:

zoals ilse zegt...fotos fotos! en met name van die chinchilla's!

• 21 Oktober 2014 - 12:24

Samantha:

Ik kan ook niet wachten op de foto's ;)