Grote hoogte - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Grote hoogte - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Grote hoogte

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

27 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een wat brakkige nacht voor Ron, die meer wakker is geweest dan heeft geslapen, zijn we om kwart over 9 opgestaan voor het ontbijt in het hotel. Dit stelde niet veel voor dus namen we alleen wat watermeloen en een paar mini croissantjes. Hierna besloten we om de Petronas towers overdag eens te aanschouwen, na een flinke wandeling via de RADIO/TV toren en met een stop bij de Starbucks (ja daar istie weer…) kwamen we aan de bij de Petronas towers. Wat een gaaf gebouw is dat zeg we hebben hier nog even wat in het park gelopen en zijn daarna naar met de monorail naar de shopping center Times Square gegaan. In dit shopping center is zelfs een achtbaan aanwezig!!!! Hierna zijn we weer via de monorail naar China town gegaan. Eenmaal aangekomen zijn we gewoon wat straatjes ingelopen maar hier hadden we het al snel gezien, wat een armoede en wat een lucht. Op de markt werden de geuren afgewisseld tussen Durian ( http://www.youtube.com/watch?v=oQj-hFfmYkQ ) en voor ons gevoel rottende stink vis, wat natuurlijk niet zo zal zijn maar voor ons gevoel rook het wel zo… Daarna zijn we een stukje terug gaan lopen en kregen we bijna een plaatselijk buitje op ons hoofd maar gelukkig konden we schuilen hier kregen we nog een geuren festijn van olie en benzine dampen uit het weg dek, jullie kunnen je indenken dat we nog sneller terug zijn gelopen. Hierna hebben we ons getrakteerd op een Subway met als toetje een donut van de Dunkin Donuts, een echt Amerikaans dagje dus :D Hierna zijn we even terug gegaan naar het hotel om even wat te luieren en een verder plan voor de avond te maken. In de avond zijn we naar de Menara Kuala Lumpur Tower gegaan dit is een grote antenne mast met uitkijk over de stad. Hier hadden we super gaaf uitzicht omdat we naar boven gingen toen het nog licht was en naar beneden gingen toen het weer donker was (Leon jij snapt nu je smsje wel ;)) Hierna zijn we naar het Pavilion shopping center gegaan om weer een lekker hapje lokaal eten te scoren. Een echt lekkere lokaal dessert hadden we niet gevonden dus maar weer een Starbucks toetje genomen…
Nog even wat voor papsie het meest voorkomende merk auto dat we hier zien is Proton.

Foto’s van vandaag:

Tot blogs
Claud & Ron

• 27 December 2009 - 17:12

Tijn:

Klinkt weer goed, torens bij nacht zijn ook mooi verlicht ;)

• 27 December 2009 - 18:12

Remco:

Ziet er allemaal zeer goed uit hoor... die achtbaan in het winkelcentrum is ook wel apart :)