Bus trip - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Bus trip - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Bus trip

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

06 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

De kalender vermeld vandaag 6 januari 2010. De dag waarom we vertrekken naar Taman Negara, een van de oudste regenwouden ter wereld. Zo gezegd zo gedaan, wekker gezet, tassen gepakt en ontbijtje genoten, dit keer beide gekozen voor de french toast wat niets meer is dan turn around bitches ofwel wentelteefjes.

Om 10:15 verscheen zoals afgesproken onze bus, een Toyota Hiace voor de auto freaks onder ons. Halverwege de route moesten we overstappen op een Ford Transit, een behoorlijke stap terug dus en ook nog eens op de achterste bank die zich bevond…… recht boven de achteras. Slaperig werden we deze keer dus niet van de busreis, nee alles behalve dat we hebben lekker rond gehobbeld. Voordeel van het wakker blijven is wel dat je veel ziet onderweg, de route ring dwars door het gebergte die vol staat met tuinbouw, kassen, rubberboom plantage, palmen ect. Helaas kwamen we ook diverse boom plantage’s tegen ofwel grove oerwouden kap, hele kalen velden wat een treurig aanblik was. Het was een flinke rit en zullen goed slapen vanavond we kwamen pas om 6 uur aan in het dorp… ofwel 8 uur bus-zitten in de kont.

Het eerste hotel was meteen raak, airco en warm water en zelfs een balkon dit keer. Gelijk maar weer voor 2 nachten geboekt dus dat is alvast geregeld. Geld in de knip was wel direct op en nu komt de grootste grap van vandaag, hier in het oerwoud hebben ze dus geen pinautomaat….. geen Starbucks, geen KFC, zelfs geen echte taxi’s…. tja gingen het haast voor onmogelijk houden maar we hebben toch een plek gevonden hier in Maleisie. Erg leuk en aardig natuurlijk maar we hebben er wel een probleem bij die we even moeten oplossen, hier en daar rond gevraagd en zelfs met de creditcard cash organiseren lukt hier dus niet. Na verder vragen kregen we te horen dat de dichts bijzijnde ATM in het volgende dorp is, geen probleem dus ….. wil het niet dat het dichts bijzijnde dorp een uur rijden is !!! Gelukkig konden we iemand zo gek krijgen, wel met een beetje geld natuurlijk om ons daarheen te rijden en zo gezegd zo gedaan, 2 uur laten waren we terug bij het hotel met geld opzak.

Het dorpje (gehuchtje) waar we zitten ligt langs een riviertje met daarin diverse pontons met restaurantjes, we hebben er een uitgekozen en heerlijk zitten eten. Daar kwamen we ook een reisgenootje uit de bus tegen waar we nog lekker mee hebben kunnen kletsen. Kathi (het reisgenootje) is al sinds 2007 op reis …… dus moeders het kan altijd nog erger !!!

Zoals jullie kunnen begrijpen dit keer niet al te veel foto’s maar morgen beloofd meer !

Tot blogs

Ron en Claud