Tweede dag Salar Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Tweede dag Salar Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Tweede dag Salar Uyuni

Door: Ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

01 November 2014 | Bolivia, Uyuni

Zoals gisteren voorspeld stond de wekker om 5 uur, het ontbijt stond klaar en was goed geregeld. Na het leggen van een bodempje werden de tassen op het dak van de Land Cruisers gebonden, dag twee is aangebroken.

We zijn eerst naar een dorpje gereden waar we wat boodschappen konden inslaan, water en snoep stonden op het lijstje om de dag door te komen. We vervolgden de rit en hebben verschillende lagunes aangedaan, meren en zoutvlaktes die door algen mooi gekleurd zijn. Flamingo’s komen hier vanaf November overwinteren gezien de algen hier erg lekker schijnen te zijn (de algen zijn hier rood, de roze kleur van de flamingo’s komen hier ook uit voort). We hadden geluk want de eerste flamingo’s zijn al gearriveerd, erg leuk om te zien.

Het landschap is de tweede dag vooral woestijnachtig omgeven door volkanen die rond 1400 n.ch. dit landschap gevormd hebben door lava en as. Rotspartijen van Lava waren erg mooi om te zien door de aparte vormen en we konden erover klimmen voor de nodige foto’s. Aan het einde van de dag hebben we een semi actieve vulkaan bezocht, poelen van borrelend water/modder/zwavel en grote pluimen rook stegen op, fantastisch om er zo dichtbij te zijn. Na dit alles zijn we aan weer naar de rand van Salar gereden voor een overnachting, dit keer een primitief hostel waar we slaapzalen hebben, we liggen met z’n zessen dus dat zal een gezellige nacht worden. ’S Avonds werden er nog een aantal lekke banden gerepareerd d.m.v. er een binnenband in te doen, opzicht niet zo heel spannend maar wel als je geen gereedschap hebt, door middel van over het wiel heen rijden werden de banden losgewrikt van de velg. Claud heeft de dag nog afgesloten met een duik in de hotspring, een erg leuke ervaring.

Weltruste
Ron & Claud

• 02 November 2014 - 22:52

Marian En Nico:

Hallo Ron en Claudia

Wat maken jullie toch een mooie indrukwekkende reis,
    En wat zien jullie toch veel.

Wij reizen ook een beetje mee via Google,daar zie we mooie foto's,
    Dus we hebben er een beetje een voorstelling van.
    Zijn wel benieuwd naar jullie foto's en filmpjes.

Schrijf vooral veel op jullie blog,dan kunnen we heerlijk mee genieten en googelen.

Veel liefs Ma en Nico