Op naar Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Op naar Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Op naar Puno

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

22 Oktober 2014 | Peru, Puno

Zo we gaan weer eens een dagje bussen…

Na een goede laatste nacht in Cusco is het dan toch tijd geworden dat we deze stad achter ons gaan laten. We hebben het hier echt naar ons zin gehad, mede door de hotel eigenaren die ons goed verzorgden en waar niets te veel was.

Omdat gisteravond alle boekingskantoortjes al dicht waren en alleen degene open waren die we niet vertrouwden hebben we de gok maar genomen om ons bij het busstation te laten afzetten en op zoek te gaan naar een bus. Al vrij snel vonden we het kantoortje waar het hotel ons over had getipt en die hadden nog een bus naar Puno om 10 uur, we waren er om kwart voor 9 dus dat zat wel goed.
Binnen no-time was er stress want we konden mee met een bus om 9 uur maar alles moest nog geregeld worden. Nog een soort BTW betalen op het busstation weer een hek door en snel naar de bus die al voor de gate klaar stond om te vertrekken.

De bus was super, we hadden ons al voorbereid op een busreis van 8 uur net zoals we vorig jaar in Cambodja hadden maar dat viel reuze mee, de stoelen waren goed en de wegen zijn hier ook over het algemeen prima. Het uitzicht was super, hoge bergen, kleine dorpjes, sneeuw in de bergen en leuke lokale mensen om ons heen (voorin de toeristen achterin de lokale mensen, maar omdat we laat waren kwamen we achterin) we hebben nog wat proberen te praten met de man naast ons, af en toe de offline translator app erbij en veel met handen en gebaren maar we kwamen er wel. Na zo’n 4 uurtjes rijden kwamen we stil te staan in een lange colonne bussen en vrachtwagens er was een staking/blokkade aan de gang de lokale bevolking had een wegversperring gemaakt en dus stond alles vast. We zijn dus maar even uit de bus gegaan en de benen gestrekt, wat brood gekocht en geplast in de natuur met een Alpaca die staat te kijken hoe je dat doet, heel charmant… Gelukkig hebben wij maar 20 minuten vast gestaan maar naar wat we begrepen hebben de bussen voor ons veel langer vast gestaan. Snel de bus weer in voor het laatste stuk, die staking kwam ons dus wel goed uit vanwege de stop.

Rond een uurtje of vijf kwamen we aan bij het busstation in Puno, omdat we geen WIFI hadden de laatste dag hebben we maar een hotel gekozen uit de Lonely Planet, Pukara. Het hotel ziet er schattig uit, de kamer is wel klein maar ach het is maar voor 2 nachten. We hadden weer WIFI dus snel even een restaurantje gezocht via tripadvisor, zo kwamen we uit bij Mosja wat vlakbij het hotel ligt en ook nog eens hoog genoteerd stond. Hier hebben we heerlijk gegeten en nog wat andere toeristen ontmoet die ons wat over excursies hier vertelden.

Na het eten dus maar naar een boekingskantoortje gegaan en een tour geboekt zodat we morgen het Titicaca meer gaan ontdekken. Nu snel slapen want morgen worden we om kwart voor 7 alweer opgehaald.

Ron & Claud

P.S. Leuk om jullie reacties te lezen!