Vertrek naar Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Vertrek naar Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Lima

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

16 Oktober 2014 | Peru, Lima

Zo aan het aftellen is eindelijk een einde gekomen…
Na nog een heerlijke Hollandse maaltijd bij Claudia der ouders werd het toch echt tijd om de tassen te gaan inpakken, dit ging ons nog goed af, de ervaring leert zullen we maar zeggen.
Na een kort nachtje stond Nico om half 6 voor onze deur om ons naar Schiphol te brengen, zonder files kwamen we daar lekker op tijd aan, tijd om de bagage in te checken, zelf hadden we thuis al ingecheckt. We hebben toch echt het gevoel dat we elk jaar lichter en lichter weggaan, met 2 tassen van 15 en 17,2 kilo moeten we ons de komende maand wel gaan redden.
Tijd om nog even gezellig een bakkie met Nico te doen bij de Starbucks en daarna op naar de controle.

Bij de controle ging alles soepel, dus we hadden nog even wat tijd om te shoppen en wat te eten.
De eerste vlucht naar Parijs ging lekker snel, binnen 45 minuten stonden we alweer aan de grond. Nu hadden we nog zo’n 2 uur op de luchthaven van Parijs, snel nog een baquette brie naar binnen werken en we konden het volgende vliegtuig alweer in, met een kleine vertraging gingen we weer de lucht in. De service van Air France was goed maar we misten wel meteen de Aziatische menu kaart, de flesjes wijn bij het eten zorgde wel meteen voor het Franse gevoel. We zaten weer achterin het vliegtuig en hadden de mazzel dat er niemand naast ons zat en we dus 3 stoelen tot onze beschikking hadden. Na zo’n 10.000km en 12,5 uur verder zijn we veilig geland in Lima.

Aangekomen op de luchthaven konden we snel door de douane, en het wachten op de backpacks kon weer beginnen, we hebben toch vaak de pech dat deze als laatste eruit komen, en ja hoor ook deze keer weer. De laatste check op de bagage was ook gedaan dus konden we de aankomst hal in om onze naam te zoeken op de bordjes, wat een drukte en wat een bordjes zagen we gelukkig hadden we onze namen snel gevonden en konden we met chauffeur naar ons hotel worden gebracht. Na een ritje van een half uur vol nieuwe indrukken zijn we bij het hotel aangekomen en hebben we ingecheckt en zijn we niet meer weggegaan het was een lange dag en we gaan nu heerlijk slapen.

Groetjes,
Ron & Claud

• 17 Oktober 2014 - 06:41

Samantha:

Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie belevenissen!

Groetjes
    Samantha