Hop on - hop off - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Hop on - hop off - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Hop on - hop off

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

10 Januari 2010 | Singapore, Singapore

Wat was dat lekker zeg, niet gewekt worden door een wekker maar uit jezelf wakker worden. Echt een traktatie na de 07:00 wekker van afgelopen tijd. Uiteraard hebben we niet liggen ronken tot in de middag, onze biologische klok staat ook nog steeds op de vroege uurtjes afgesteld dus netjes om 09:00 de dag begonnen.

De kleding die we zo professioneel hebben opgehangen was allemaal droog dus die konden we netjes opbergen. Na een opfrissertje hebben we ons begeven naar de ontbijt ruimte om daar wat ochtend voer te nuttigen. Alleen Ron heeft gegeten, Claud had geen trek.

Na het ontbijt zijn we gaan zoeken naar de route van de hippo bus, gelukkig had deze een halte in Little India waar we zijn opgestapt. Dit is een dubbel-dekker bus met een cabrio bovenverdieping waar we een ticket voor hadden zodat we op elke halte zo in of uit konden stappen. Er zijn 2 routes door de gehele binnenstad van Singapore, op deze manier hebben we alle bezienswaardigheden kunnen zien en direct een indruk van de stad en waar we wat konden vinden. We hebben eerst de noord-zuid route gedaan en vervolgens de west-oost route. We zijn uitgestapt voor een happie en een drankie en ook nog bij de Singapore Flyer. Dit is een kopie van de Londen Eye maar dan 5 meter hoger… je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. De stop bij de Botanic Garden van Singapore hebben we ook niet overgeslagen hier hebben we heerlijk rond gewandeld en zijn we nog de nationale orchideeën tuin in geweest. Ook hebben we een stuk gelopen over het Formule 1 circuit wat een straten circuit is. Niet alles is hierdoor herkenbaar maar de pitstraat met startgrid hebben we gevonden.

Na dit alles zijn we richting de haven gelopen waar we om 6 uur met Jeroen hadden afgesproken bij Harry’s Bar. Hier hebben we heerlijk een biertje gedaan na deze toch wel vermoeiende dag. In de haven waren er nog mannen aan het vissen, ze miste alleen een hengel ipv daarvan hadden ze een leeg blikje drinken met daaraan een lijntje en iets van een dobbertje, deze gooide ze dan uit en binnen een paar minuten tijd had één man steeds de mazzel een grote vis te vangen. Leuk om te zien dat je toch weinig nodig hebt om toch te kunnen vissen, wat er met de vissen gebeurd weten we helaas niet maar waarschijnlijk worden deze wel weer verkocht aan een restaurant. Na een paar biertjes (die hier stukken duurder zijn dan in NL) zijn we naar een restaurant gegaan die een micro brouwerij hebben (Brewerkz) en hier hebben we dus genoten van een echt vers biertje en dat smaakte heerlijk. Na een lekker hapje eten zijn we nog even verder gelopen richting het uitgaans gedeelte van Singapore met heel veel leuke gezellige barretjes, na nog even gekletst te hebben namen we weer afscheid van Jeroen en zijn we terug gaan lopen naar ons hotel, Jeroen zei dat het wel een aardig stukje lopen was en dat we beter de taxi konden nemen maar eigenwijs als we zijn zijn we toch gaan lopen. Hij had gelijk het was een stukje lopen maar in deze temperaturen is dat geen straf en hebben we ook nog van de stad genoten die zelfs om half 11 ’s avonds nog heel levendig is.

Tot de volgende blog,

Liefs
Ron en Claud

Foto’s

• 11 Januari 2010 - 08:07

Tijn:

Cool dat F1 circuit en verder ook mooie foto's weer :)

• 11 Januari 2010 - 08:42

Corrieenhans@caiway.:

hallo claud en ron.
    Nu even een berichtje overdag het is bij ons nu 930uur.
    Ik ga ook de anderen mail lezen maar alvast de groetjes en nu ook een kus van ons doei doei.Corrie en Hans.

• 11 Januari 2010 - 12:45

Pa Philip:

Heerlijk om steeds van jullie avonturen te genieten in het ijskoude
    Nederland (kan het geen warm water gaan regenen?)
    Geniet nog je laatste week, het zal hier weer tegenvallen!

Greetzz Paps