Memorial City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Memorial City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Memorial City

Door: Ron Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

07 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wat een heerlijk bed, wat een heerlijke kamer…. Na de indrukwekkende dag van gisteren op de begraafplaats konden we de nacht goed gebruiken.

Vanmorgen hebben we het rustig aan gedaan, even lekker een bakkie gehaald bij de Starbucks op de hoek en deze op het gemak naar binnen laten glijden in het zonnetje. Het is hier super goed weer (elke dag zo’n +30 graden) waardoor we helemaal in de vakantie modus komen. Vandaag trekken we Washington DC in, een stad met een hele geschiedenis. We zijn als eerste naar het Witte huis gegaan, wat een statig gebouw en wat een beveiliging, je kan hier geen stap zetten zonder dat je gezien wordt door een van de bewakers en/of camera’s. We hadden geluk wat de weg voor het Witte huis was tijdelijk open gesteld waardoor we wat leuke foto’s konden maken. Helaas was het van korte duur, een van de toeristen luisterde niet goed naar de aanwijzingen van de agenten waardoor er gelijk korte metten mee gemaakt werd, iedereen werd weggestuurd van de weg en moest weer achter de hekken gaan staan, best indrukwekkend met hoeveel overwicht dit gedaan wordt door de agenten.

Na het Witte huis zijn we verder gegaan, dwars door Washington loopt een groene strook met daarlangs allerlei gedenkplaatsen en museums. We hebben er een aantal uitgezocht om vandaag te bezoeken. We starten in het Air & Space museum, wat direct opvalt is de grote en de kwaliteit van het museum, het is groots aangepakt en er valt van alles zien, van de eerste dagen van de luchtvaart tot en drones van nu, ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de ruimte vaart. Toevallig zat vandaag Buzz Aldrin aan een tafeltje handtekeningen uit te delen, geen idee wie de beste man was maar we hebben ons laten vertellen dat hij de 2e man was die een voet op de maan heeft neergezet. Dat verklaarde ook gelijk de drukte…

Na het museum zijn we doorgelopen naar het Capitol, hier komt de regering samen. Het gebouw stond helaas in de stijgers maar desondanks was het indrukwekkend, alles hier in Washington is groots en bombastisch. Gelukkig wordt en is alles goed onderhouden wat voor ons als toerist prachtig is om te zien. Na het museum zijn we naar Union station gelopen, een oud trein station waar we de metro zouden pakken naar de reflecting pond.

Rondom reflecting pond zijn diverse memorials gebouwd, je kan in Washington geen straat doorlopen zonder een memorial tegen te komen, voor alles is hier wel een gedenkteken gebouwd, niet een lullig beeldje, nee alles is groots… een beeld, een paar fonteinen of liever nog een heel gebouw uit marmer met bogen en togen. Amerikanen zijn er gek op om alles en iedereen te eren die iets voor “de staat” doet en of betekend heeft. Een paar hebben we uitgekozen voor een bezoekje. We zijn gestart bij het WO-II memorial om vervolgens langs de reflecting pond te lopen naar het Vietnam War memorial, daarna is het nog een klein stukje door om aan te komen bij het Abraham Lincoln memorial. Tussentijds even een verkoelend drankje genoten om direct door te gaan naar het Korean War memorial en als laatste naar het Martin Luther king Jr. memorial. Zoals jullie zien hebben we alleen wat highlights gepakt die dicht bij elkaar lagen en ook belangrijk zijn voor de Amerikaanse geschiedenis maar als je zou willen zou je hier een week lang memorials af kunnen lopen.

Vandaag hadden we gekozen voor onze sportschoenen i.p.v. slippers, voordeel is dat we geen last hadden van de blaren van gisteren, nadeel is dat we nieuwe blaren op andere plekken hebben… onze voeten worden er niet knapper van hihi. Na al dat wandelen en genoten te hebben van het lekkere weer besloten we de dag af te sluiten bij Piola Pizza net als gisteren, het beviel daar goed en de service was super. Gelukkig is de menu kaart zo groot dat we niet hetzelfde hoefden te eten dus ook vandaag gingen gevuld terug naar de hotel kamer.

Ons laatste nachtje in het superluxe hotel, morgen de laatste dag in Washington en een roadtrip voor de boeg, dus nu …. Lekker tukken….

Groetjes
Ron en Claudia

• 09 September 2015 - 08:11

Corrie En Hans.:

Jullie lekker slapen Claudia en Ron.
    wij weer begonnen aan de woensdag ochtend.
    Indrukwekkend wat jullie weer gezien hebben.
    Wat groot! maar ook vermoeiend + dat het nog warm weer is dat is ook vermoeiend.
    Maar belangrijk is je kan het allemaal zien.
    Nu over ongeveer 7 uuur weer een goeie dag te gemoed en dan weer verder.
    Gr Hans en Corrie