Culturele dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Culturele dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Culturele dag

Door: Ron Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

08 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Al het waar naar zijn geld, en dit bed…. moet wel ongelofelijk duur zijn, als twee zoete kindertjes zijn we de nacht weer prima doorgekomen.

Vanmorgen hebben we de koffers gepakt en hebben we uitgecheckt. De koffers staan in de auto welke gelukkig in de garage bij het hotel mocht blijven staan. Vandaag wilden we nog wat museums bezoeken en dat hebben we gedaan ook ! We zijn gestart bij het National American historic museum, hier waren een aantal exposities over transport, presidenten, first ladies en uiteraard oorlogen (het blijven natuurlijk Amerikanen) Het museum zat net als het Air&Space museum goed in elkaar, alles stond mooi opgesteld en werden toegelicht met muurschilderingen, muziek en geluid, alles bij elkaar zorgen voor een erg levendig geheel en verveelde totaal niet, ze hielden goed je aandacht vast en het was een leuk museum om doorheen te lopen.

Gezien de museums voornamelijk langs het park liggen kan je ze gewoon op volgorde afwerken dus vanuit het American historic museum konden we zo naar de buren, het Nation Natural Museum. Dit museum gaat over de natuur (je verwacht het niet) en ook dit zat weer prachtig in elkaar, er waren diverse exposities opgedeeld in land, zee, lucht en evolutie van de mens. Er waren heel veel dieren opgezet maar op zo’n manier geplaatst dat het niet vervelend was om naar te kijken, ze hebben het werkelijk prachtig gedaan, dit hadden we niet verwacht bij het lezen van de folder… Na twee museums hadden we zelfs nog interesse in een andere, we herkennen onszelf niet meer…. Op naar de buurman, het National Art museum…. En thats it…. Ook dit gaat ons te ver haha, snel erdoor heen en op naar de lunch.

Nu denken jullie natuurlijk dat we gek zijn geworden met al die museums maar het zit zo. Museums worden betaald uit belasting en gezien de Amerikaan dus vind dat hij er al voor betaald heeft is er geen entree prijs, alle museums zijn hier dus GRATIS !!! des te meer waren we dus positief verrast over de kwaliteit van elk museum, geen stoffen hok, half werk of slechte replica’s, nee geen van dit alles.

Jullie begrijpen, onze voetjes waren gister al versleten en vandaag niet beter, gelukkig is het pas 15:00 uur en op de planning staat rust voor onze voetjes. Op naar de auto, we hebben een trip van 400km voor de boeg naar Pittsburgh. Lekker zitten, navi aan, muziekje op en lekker toeren. Toeren gaat hier echt fantastisch de wegen zijn helemaal ingericht op lange afstanden, overig verkeer is niet opgefokt en iedereen doet zijn ding… het bevalt hier prima.

9 Uur zijn we weer ingecheckt, koffers staan op de kamer en nu even de blog typen bij het gezellige kampvuurtje in de tuin.

Lang leve vakantie!!!

Ron en Claud

• 09 September 2015 - 17:21

Marian En Nico:

Hoi lieverds,
    Wat schrijven jullie toch leuk op jullie blog,
    We kijken er elke dag naar uit,en nog leerzaam ook haha
    Veel liefs Ma en Nico

• 09 September 2015 - 21:30

Hellen:

Hallo Ron en Claudia

Heel erg leuk om jullie verslagen te lezen en te volgen hoe jullie reis gaat nog heel veel plezier en gezelligheid xxx

• 10 September 2015 - 07:55

Netty Meuldijk:

Mijn eerste gedachte, na het lezen was , van wie hebben ze toch die musea drang ? Maar al verder lezende begrijp ik het