Relaxen en shoppen - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Relaxen en shoppen - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Relaxen en shoppen

Door: Ron Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

09 September 2015 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Vandaag staat er een relax dagje op de planning, eerst lekker uitslapen en dan even kijken waar we zin in hebben. We besluiten om als eerst naar een outlet te gaan in de buurt van Pittsburgh, de Tanger outlet dit is eigenlijk gewoon een outlet zoals wij die ook gewend zijn bij Rosada en Batavia stad hier hebben we wat rond gekeken en een broodje gegeten.

Op naar de tweede stop, een shopping mall bij South Hills Village ten zuiden van Pittsburgh, ook hier vermaken we ons prima en kijken we onze ogen uit wat betreft de grootte van de mall en de vriendelijkheid van al het personeel in de winkels.

Weer een stukje verder rijden treffen we een Walmart, hier willen we ook wel even rondkijken, wat een hoop verschillende artikelen en wat een groot formaat ook van alle artikelen, een pak suiker van 5 kilo is gewoon, zakken chips van minimaal 2x het formaat dat wij thuis gewend zijn en ga zo maar door. Ohw het Oreo koekjes schap is heel groot, een flinke pluspunt dat wel ;)

Het werd weer eens tijd om te tanken, dus even een pomp opzoeken en de auto volgooien. Hier betaal je altijd vooraf en je kiest dan het bedrag voor hoeveel je wilt volgooien, gezien we nog weinig ervaring met het verbruik van onze auto hebben geven we dan binnen geld af en wat we niet hebben gebruikt om te tanken kunnen we daarna dan ophalen. Op de terugweg nog even bij de Starbucks naar binnen en toen we daar zaten werd de benauwdheid van buiten opgelost door een flinke regenbui, we bleven dus nog maar even binnen zitten. Ook gevraagd naar de city mugs gezien ze er hier anders uitzien dan hoe we ze thuis hebben, helaas is het model veranderd sinds 1,5 jaar. De enige oplossing voor ons is dus alle bekers die we hebben opnieuw halen ;)

Ondertussen werd het wel weer tijd om iets voor het avondeten te zoeken en vlakbij ons hotel zit een steak restaurant dus willen we dat wel proberen gezien we nog geen steak op hebben hier. Terwijl we aan de tafel zitten gaat bij iedereen ze telefoon af, ook de onze, iedereen kijkt om zich heen en kijkt dan op de telefoon, een waarschuwing voor slecht weer. Een mooi systeem maar zo erg als de verwachting aangeeft is het voor ons gelukkig niet. We krijgen ons eten en het is een echte aanrader, wat een heerlijke steaks! De bediening hier is ook echt heel vriendelijk en de service is super, water is gratis en ze blijven het maar bijvullen, het ontbreekt ons dus aan niets.

Na het eten doen we nog 1 stop bij een sportwinkel, we lopen een rondje en komen dan op de wapenafdeling terecht, alles staat uitgestald in alle kleuren die je maar kan verzinnen, zelfs roze wapens zijn te koop, volledig verbaasd verlaten we de winkel en gaan terug naar het hotel. Zoals jullie kunnen lezen was het een vrij rustige dag en hebben we ons weer op kunnen laden voor de komende dagen.

Groetjes,
Ron & Claudia

• 10 September 2015 - 09:19

Samantha:

Niet te veel shoppen he;)

Leuk jullie verhalen weer te lezen.

Groetjes
    Samantha

• 10 September 2015 - 11:31

Ilse:

Ik zou zeggen een half jaar vrij nemen en "even" de starbucks'en langs voor die mokken om vervolgens alle andere dingen te bezoeken die nog op lijstje staan? Goed plan voor de volgende vakantie, niet?
    Ik moet heel eerlijk gezegd wel wennen aan al die westerse verhalen van jullie, ik mis een beetje die van gaten in de grond die dienen als toiletten en met z'n 12en op een zaal slapen :D

Maar zo te lezen hebben jullie het heerlijk daar! Enjoy!

xx

• 10 September 2015 - 18:31

Ella En Ary:

Lieve Kids,

bedank voor jullie leuke en gezellig verslagen wij genieten er weer van.
    Rij voorzichtig

Liefs Pa en Ma

• 11 September 2015 - 07:52

Netty Meuldijk:

Bedankt voor jullie leuke reisverslagen en geniet van deze mooie reis lieve mensen