Game day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Game day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Game day

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

26 September 2015 | Verenigde Staten, New York

We staan weer eens vroeg op en nemen snel wat eten in het hotel en gaan dan op naar het Empire State Building, de rij valt mee en we kunnen snel doorwandelen. Vandaag is er nog een “aanbieding” met onze pas, je kan gratis in “The Sky Ride” een extra attractie waarbij we een overzicht over New York krijgen. Eerst krijgen we 2 introductie filmpjes te zien en daarna gaan we naar de attractie zelf toe. Het is een soort bioscoop maar waarbij alle stoelen op een platform staan en je de beugel voor je vast moet maken, we gaan dus figuurlijk een ritje door New York maken. Het idee is leuk en goed uitgewerkt alleen jammer dat alle beelden die gebruikt worden al heel oud zijn en zelfs niet in HD, gelukkig zat dit bij de pas anders hadden we dit dus ook echt niet gedaan. Daarna is het tijd om naar het view deck te gaan en van het uitzicht te genieten, we zijn op de 86e verdieping en kunnen dus ver genoeg kijken. Helaas is alles boven aardig krap en toch wel druk, nee onze voorkeur gaat duidelijk uit naar Top Of The Rock, al waarderen we het uitzicht natuurlijk wel!

Op onze weg naar onze volgende “activiteit” zijn we via Kleinfield gelopen, degene die “Say Yess To The Dress” kijken weten wel waar we het over hebben, we waren toch aardig in de buurt dus ja dan kan je net zo goed even kijken maar van buiten viel er weinig te zien, snel door dus.

Aangekomen bij de Brooklyn brug, huren we een fiets die ook bij onze pas inbegrepen zit. We krijgen een beach-cruiser met het zadel van een Puch, zadelpijn zullen we dus niet krijgen. We geven aan wat we willen zien en de medewerkster helpt ons met een leuke route. We beginnen direct naar de Brooklyn brug te fietsen en daar komen we al hordes met mensen tegen, er blijkt een evenement aan de gang te zijn om geld in te zamelen tegen kinderkanker, de hele brug is vol met wandelaars en van fietsen komt dus niet zo veel terecht. De leuke foto’s blijven ook achter wegen en we gaan snel door naar de Manhattan brug. Het is een klein klimmetje maar onze fietsen doen het prima, de rit naar beneden gaat lekker hard en voor we het weet zijn we weer in Manhattan, we fietsen via een paar straten terug naar het water en rijden nog wat via de East River naar het noorden en komen dan vlakbij het VN gebouw aan, we draaien daar om en komen er achter dat het al aan de late kant is, we hebben later nog een afspraak staan waar we niet te laat voor willen komen. We fietsen dus op ons gemakje terug naar de fietsenverhuur via de binnen stad en vermaken ons goed op de fiets een echte aanrader dus. We leveren onze fiets in en gaan dan door naar de metro.

De metro brengt ons naar het Yankee Stadium, hier gaan we naar de wedstrijd van de Yankees tegen de Chicago White Sox. We zijn vroeg bij het stadion omdat we de gehele beleving willen mee maken, er is ons vaak verteld dat het een hele ervaring is dus duiken we er maar vol in. In de rij naar de gate wordt ons verteld dat de GoPro niet mee mag en dat we daarvoor een kluisje moeten huren, helaas maar gelukkig kunnen we nog beelden maken met de telefoon die wel mee naar binnen mag. Op de hoek van de straat regelen we een kluisje en we gaan weer terug de rij in, gaan de metaal detector door en de tas wordt amper doorgezocht, hadden we de GoPro maar in de tas gelaten maarja dat is altijd achteraf gepraat. We halen wat eten en gaan dan naar onze plek toe, we zitten prima op de 3e rang en de 1e rij, het stadion loopt langzaam vol en wij halen nog maar wat drinken voordat de wedstrijd echt begint we willen natuurlijk niets missen, we halen natuurlijk ook een Yankee pet om ze nog extra aan te moedigen. Naast ons komt een vader met z’n zoon zitten, die is helemaal enthousiast over de plek waar hij zit en is zichtbaar trots op ze vader dat hij dit geregeld heeft. Voor de wedstrijd begint klinkt het volkslied en gaat iedereen netjes staan, wij dus ook, best mooi om zo te zien. Tijd om eens een balletje te gaan slaan, de wedstrijd is vrij matjes, er worden weinig punten gescoord maar de sfeer is er niet minder om. Bij elke wissel is er genoeg gaande dat op het grote beeldscherm goed te volgen is, dansjes die gedaan worden, prijspakketen die weggeven worden, het bekende balletje balletje (alleen dan de bal onder een pet op het scherm) en ga zo maar door. Het staat al een poosje 0-1 voor de White Sox en de vader en zoon naast ons besluiten dat het tijd is om hun geluks kip te halen tijdens de 6e inning, De 7e inning begint en het gaat goed met de Yankees, de geluks kip doet zijn werk en de Yankees scoren 2 punten en zo staat het dus ineens 2-1 voor de Yankees. We verlate vlak voor het einde het stadion om zo de drukte nog voor te zijn, gezien we op tijd bij het kluisje moeten zijn omdat de winkel anders sluit. Wat een beleving zeg zo’n wedstrijd, dat zouden we vaker moeten doen.

We stappen de metro weer in en gaan terug naar de Chelsea market waar we gisteren waren om wat te eten, helaas is het binnen erg druk en gaan we buiten iets zoeken. Aan de overkant van de straat vinden we een leuk zaakje waar we Mexicaans eten, het eten smaakt ons goed en de tijd vliegt voorbij. We willen eigenlijk nog naar een sky bar om onze traditionele Mojito te drinken maar we zijn beide vrij casual gekleed en wagen het er maar niet om geweigerd te worden aan de deur dus vertrekken we met de taxi terug naar het hotel.

Het was weer een drukke en volle dag maar wat hebben we een lol gehad, helaas is onze laatste nacht in Yotel in zicht en moeten we morgen onze koffer weer inpakken.

Groetjes,
Ron & Claudia