Rondtrip naar een indrukwekkende dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Rondtrip naar een indrukwekkende dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Rondtrip naar een indrukwekkende dag

Door: Ron Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

06 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag verlaten we Philly, op naar de volgende bestemming. Onze koffers zijn gepakt dus op naar de balie om uit te checken, alles lag al klaar dus voor we het wisten waren we op pad. Vlakbij ons hotel kwamen we een Whole Foods tegen, gezien de eerdere ervaringen een prima stop om een ontbijtje te scoren. Zo gezegd, zo gedaan… met belegde broodjes en een twee liter kan jus d’orange (alles gaat hier in het groot) rijker hebben we lekker buiten in het zonnetje ontbeten.

We hebben de navigatie ingesteld op Washington DC, gisteravond hebben we nog snel een hotel gevonden op internet dus we konden recht op ons doel af. Het rijden hier is echt heerlijk, cruise control erop en gaan met die kar. Alleen het sturen moet je “ helaas” nog zelf doen maar we kunnen ons indenken dat autonome voertuigen hier de toekomst hebben. Van Philadelphia naar Washington is omgerekend zo’n 200 kilometer, prima te doen dus. We hadden de route mooi opgedeeld in twee delen (in verband met de Starbucks / benenstrek stop) en hebben ook de te rijden afstand eerlijk met elkaar gedeeld, Claud had de eer om het drukke Washington door te sturen.

Aangekomen bij ons hotel waren we positief verrast, wat een luxe voor de aanbieding die we gevonden hebben, we zijn ingecheckt in het Hyatt Arlington, het ontbreekt ons aan niets. Onze kamer zit op de 14e verdieping waardoor we een prachtig uitzicht hebben vanuit onze grote kamer.

Hop hop, en weer door, we zijn niet gekomen om doelloos voor ons uit te staren met dit uitzicht, we hebben de LP erbij gepakt en de kaart en de plannen gesmeed voor de aankomende dagen. Een straat achter ons hotel ligt het metrostation, het is even kijken hoe het hier werkt maar al snel hadden we kaartjes en zijn we in de metro gestapt. Het was een kort ritje naar Arlington Cemetery, de nationale begraafplaats, een begraafplaats waar je geen idee van hebt hoe groot het is.

Op de Arlington Cemetery sinds 1864 voornamelijk gesneuvelde soldaten begraven en enkele andere voor Amerika belangrijke mensen als JF Kennedy en de omgekomen astronauten. Er liggen nu zo’n 400.000 mensen begraven over 250 hectare grond, en er komen er dagelijks zo’n 15 bij. De graven liggen perfect uitgelijnd ten opzichte van elkaar en de gedenkstenen zijn over het algemeen allemaal gelijk, het is onbeschrijfelijk wat voor beeld dat is. (tip, bekijk de google maps satelliet beelden eens (even inzoomen).

Na dit indrukwekkende bezoek zijn we terug richting ons hotel gegaan, nog even een stop gemaakt bij een supermarkt voor wat eerste hulpmiddelen, na zo’n 25km gelopen te hebben op slippers hebben we hier en daar wat blaren “opgelopen”. Na de inkopen was het tijd om de maagjes te vullen, in de straat bij ons hotel zit een prima pizzeria, en aangezien hier alles groot, groter, groots is gingen we niet met honger naar bed…

Groetjes
Ron en Claud