Bukit Lawang, bat cave - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Bukit Lawang, bat cave - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang, bat cave

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

17 September 2012 | Indonesië, Bukit Lewang

Zoals aangekondigd zijn we vandaag afgereisd naar Bukit Lawang, een plaatsje langs een rivier op zo’n 4 uur rijden vanaf Medan. We hebben een enerverende rit achter de rug en zijn weer een ervaring rijker, heel veel palm olie velden gezien en de eerste rijstvelden. Onderweg moesten we nog opzoek naar een ATM om wat geld op zak te hebben en om de trip naar de jungle te betalen.

Bukit lawang is gebouwd rond een stromende rivier, we hebben een slaapplek in Guesthouse Indah waar het er gezellig aan toe gaat, er wordt veel gezongen, grappen en lol gemaakt. We hebben daar geluncht en zijn met een ander koppel naar de Bat cave gelopen, 30 min natuurtocht en de eerste wilde aapjes ontmoet, de punky monkey (Thomas aapje). Tijdens de wandeltocht kwamen we ook langs een soort moestuin met ananas, passievruchten, limoenen ect. Voor de Bat cave hebben we een gids gevonden die ons rond heeft geleid door gangen en kloven, gelukkig was al het geklauter niet voor niets want we hebben onwijs veel vleermuizen gezien. Na de grot zijn we met onze gids doorgelopen naar een zwemplek in de rivier, je kan hier namelijk niet zomaar overal zwemmen gezien de stroming. Claud had tijdens de wandeltocht nog visite van een bloedzuiger maar ze bleef rustig en je voelt er niets van, ook bleef ze niet gespaard van alle muggen denk dat er wel 20 bulten zitten. De zwemplek was een paradijselijke plek waar we een heerlijke duik hebben genomen en ons opgefrist. Opgefrist en wel zijn we naar Indah teruggelopen opzoek naar wat eten. Na het nuttigen van de nodige Bintangs, met andere toeristen en locals, en hoe kan het ook anders, een sateetje zijn we gaan slapen, tenminste na het ongelofelijke geworstel en geruzie met de klamboe, Claud was het al snel zat en stoer als ze is hebben we zonder klamboe geslapen…….

• 21 September 2012 - 12:44

Leon:

En stoer dat jij bent, ben jij nu waarschijnlijk degene die onder de muggenbulten zit? ^_^