Jungle track - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Jungle track - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Jungle track

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

18 September 2012 | Indonesië, Bukit Lewang

De tassen zijn opgebonden met een minimale inhoud voor 1 nacht slapen in de jungle en de backpacks blijven achter, de tocht is begonnen. Het is vooral klimmen en klauteren, begaande paden hebben ze niet en we trekken echt door de ongerepte natuurlijk, de temperatuur in de jungle is een stuk beter maar des al niet te min zweten we als een bezetene. Gelukkig zijn er regelmatig stops om de watervoorraad aan te vullen en ook is er gezorgd voor fruit, het fruit is hier heerlijk smaakvol, we hadden bananen, passie vruchten, en rambutans (wij kennen het als lychees) Tijdens de grote lunch zijn we getrakteerd op nasi goreng wat ons prima smaakte, met als toetje een heerlijk stuk ananas. Tijdens de wandeltocht zijn we meerdere apensoorten tegengekomen, de punky monkey (Thomas aapjes), orang oetangs (5 jonge met moeder), makaken aapjes en als laatste de black gibbon (2), allemaal hadden ze een kleintje bij zich wat erg leuk was om te zien. Het was zelfs voor de gids uitzondergelijk zoveel apen tegen te komen, we hadden dus geluk of was het herkenning? Aan het einde van de tocht kwamen we Jacky tegen, een aap die lange tijd onder de mensen is geweest en prima weet hoe hiermee om te gaan, een groepje voor ons trof haar als eerste met als gevolg dat een van de groepsleden werd gekidnapt voor eten, het meisje werd 20 minuten vastgehouden door Jacky voordat wij aankwamen, onze gids had nog fruit en Nasi goreng als losgeld voor Jacky en het meisje werd losgelaten. Gezien de orang oetang graag herkauwd hadden veel mensen zelfs de tijd even op de foto te gaan met Jacky.

Na Jacky zijn we begonnen aan de afdaling, de grootste en moeilijkste tot nu toe. Het is moeilijk in te schatten van welke hoogte we kwamen maar 200 meter is het wel geweest en dat zo stijl als een zoldertrappetje, jullie begrijpen we waren er ook wel klaar mee daarna. Gelukkig kwam de afdaling uit bij ons kamp, een tentenkamp gebouwd aan de rivier waar we zouden overnachten. We hebben snel onze spullen weggelegd en een heerlijke opfrisduik genomen. ‘s avonds hebben we heerlijk in een kring gegeten en waren we versteld over de diversheid wat op tafel stond en dat werd allemaal op een 1 vuurtje met 1 wok!!! Na het eten heerlijk gekletst met iedereen en ‘s avonds nog een spelletje en dolletje bij het kampvuur waarbij het zingen ook niet ontbrak.