Weerzien van/in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Weerzien van/in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Weerzien van/in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

15 September 2012 | Singapore, Singapore

Zo vandaag is het dan eindelijk zo ver, om zo goed mogelijk van deze dag te genieten stond de wekker dan ook al om 5 uur ;) Nog even snel de laatste dingen inpakken en nog even lekker een bakkie Nespresso nu dat nog kan. Om 7 uur kwamen Arij en Ella ons halen om ons weg te brengen en zonder files waren we lekker snel op Schiphol. De tassen meteen even laten sealen en inchecken maar, dat ging deze keer stukken beter dan bij de vorige reis… Nog even een afscheidsbakkie koffie gedaan, en dan hup de douane door, nouja scan poortjes lief lachen tegen de beambte hoeft dus ook niet meer… Nog even een rondje op Schiphol gelopen en meteen wat Singapore Dollars gehaald. Op naar de gate en door de bodyscan!

We zaten op tijd in het vliegtuig en kregen meteen een lekker warm handdoekje om je handen mee schoon te maken en ook meteen wat drinken, we zullen dus wel vertraging hebben is onze gedachte, uit eindelijk 30 minuten niet veel voor zo’n lange vlucht. Eenmaal in de lucht kwam het boekje met het menu te voorschijn en ook de toilettas met sokken,tandenborstel en tandpasta, erg netjes allemaal, echt tot nu toe zijn we ook echt zeer te spreken over Singapore Airlines. Beide iets anders genomen voor de lunch zodat er weer gewisseld kan worden, en een beetje risico spreiding ;) Daarna bleven ze ons maar overladen met eten en drinken. Beide nog proberen te slapen maar dat mocht helaas niet lukken waarschijnlijk had de flinke turbulentie daar ook wel mee te maken. Claud werd steeds bleker en die trok het tot 2 keer toe niet, de polsbandjes van de ANWB werken dus voor geen meter!!! We kwamen uiteindelijk om 6 uur in de ochtend aan in Singapore, de douane en bagage waren gelukkig snel geregeld, maar toen we door de deur “nothing to declare” wilden lopen werden we vriendelijk verzocht al onze spullen op de band te leggen voor een controle, waarbij er natuurlijk niets gevonden werd. Op naar de metro om naar Little India te gaan waar we ons hotel hadden geboekt, rond een uurtje of 8 in kwamen we daar al aan helaas konden we de kamer nog niet in dus snel even omgekleed en de stad in gegaan.

We liepen weer vol verbazing door de stad, sommige delen waren nog steeds in verbouwing en dat na 2,5 jaar terwijl er op andere plekken enorme torens uit de grond zijn gestampt in hetzelfde tijdsbestek, het voelt weer goed om hier te zijn. Rond een uurtje of half 11 weer terug naar het hotel gegaan om onze spullen te pakken want we hadden afgesproken met Jeroen, oud collega van Claudia die hier naar toe is verhuisd voor hetzelfde bedrijf hij woont hier nu alweer 4 jaar en weet dus de leuke plekjes te vinden, daar even gezellig gekletst en van het zwembad gebruik gemaakt, nog even het slaap uit de ogen zwemmen ;) Toen zijn we richting het kantoor van Jeroen gegaan om dat even snel te bekijken en daarna een korte wandeling naar 2 natuurparken hier. We moeten wel even flink wennen aan de temperatuur dus blijven goed drinken. Na de tocht nog even gezellig wat gegeten in een food court en daarna afscheid genomen van Jeroen. Op naar het hotel want we wilden eindelijk wel eens inchecken om te gaan douchen. In de avond nog naar de Marina Bay gegaan voor een lichtshow en toen weer snel met de taxi naar het hotel, we zijn gesloopt na 35 uur wakker te zijn. Wij gaan dus nu lekker slapen en vertrekken morgenvroeg weer met het vliegtuig naar Medan op Sumatra, we houden jullie op de hoogte!

Groetjes,
Ron & Claudia

• 16 September 2012 - 08:26

Ella Luijendijk:

Lieve Claud en Ron,

Fijn om wat van jullie te horen. Jullie hebben je dag wel erg nuttig besteed. Al een beetje in het ritme gekomen en aan de warmte gewend. Geniet maar lekker. Wij horen weer van jullie
    Liefs Pa en Ma

• 16 September 2012 - 10:27

Ron En Claudia:

Goede morgenvoor ons dus nu maar dat wetenjullie 1035 uur .
    Jullie zijn nu naar Medan op Sumatra geweldig hoor om dit te kunnen zien en lekker genieten.
    Een fijne dag vandaag en we horen van jullie doei doei.
    Hans en Corrie

• 16 September 2012 - 15:13

Samantha:

Hoi hoi!

Wat leuk om jullie reis weer te volgen.
    Al wat meer uitgerust van jullie lange reis?

Ben benieuwd naar jullie andere verhalen en natuurlijk de foto's :)

liefs,
    Samantha