Van taxi tot bus - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Van taxi tot bus - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Van taxi tot bus

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

03 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Voor vandaag hadden we de wekker gezet maar dat liep niet zoals gepland, gisteren op de boot met de telefooninstellingen lopen spelen waardoor de telefoon op NL tijd stond, gelukkig werden we nog op tijd wakker. Na even gedoucht te hebben zijn we maar naar het ontbijt gegaan en hebben we nasi met gebakken eitje op en een paar toast. Hierna de spullen gepakt en zijn we eens door Georgetown gaan banjeren, we hadden vandaag als bestemming de Kek Lok Si Temple.

Om bij de tempel te komen hadden we al besloten een taxi te nemen na een uurtje lopen door de stad en van alles gezien te hebben, eetstalletjes, monteurs sleutelend op straat, veel zwerfhonden, bedelaars en vooral veel achterbuurten kwamen we een taxi tegen en besloten we dat het slenteren wel weer genoeg was geweest. De taxi chauffeur vroeg ons waar we vandaan kwamen dus we zeiden direct HOLLAND en hij wist heel slim te reageren “oh the country of the windmills” wat natuurlijk wel weer leuk is om te horen. Na een rit van een kwartier kwamen we aan bij de onderste trappen van de tempel en liepen we naar boven. Op de trappen staan allemaal kleine stalletjes waar souvenirs etc. verkocht worden er werd wel tig keer gevraagd of we geen T-shirts wilden kopen wat we natuurlijk niet wilden, de ruimte die nog in de tas zit laten we graag over voor leukere souvenirs. Na een kleine klim kwamen we aan bij een kleine binnen vijver waar onwijs veel schildpadden zaten die je kon voeren wat alle kleine kinderen al aan het doen waren, dit was erg gaaf om te zien. Hierna verder geklommen naar een tuin wat erbij hoort. Hier staat een soort van kleine pagode waar overal Boeddha beeldjes in verwerkt zaten. Toen nog verder naar boven met allemaal kleine ‘tempeltjes’ waar overal wierook gebrand werd hier nog even staan genieten van het mooie uitzicht en daarna met het kabelspoor naar boven. Boven aangekomen is het grote bronzen beeld niet te missen dit is de grootste boeddhistische tempel van Maleisië. Hier was ook nog een Chinese tuin bij met allemaal sterrenbeelden we hebben laten uitrekenen wat wij zijn volgens het Chinese sterrenbeelden systeem. Ron is een muis en Claudia een koe, nou daar ga je dus echt beter van voelen, wij houden het maar gewoon bij waterman. Hierna nog een beetje rondgesnuffeld in de souvenirs winkeltjes, wat een troep hebben ze hier zeg niet normaal hierna zijn we maar snel naar beneden gegaan waar ze nog steeds aan ons twijfelden of we geen T-shirt wilden want ze bleven weer lekker doorgaan met de inhoud van onze backpacks kunnen we zelf nog wel een stalletje vullen dus geen gebrek aan shirts.

Voor de terugweg besloten we een lokale bus te nemen hierdoor hebben we ook nog een groot deel van het eiland gezien, we zijn uitgestapt bij de haven en hebben in dat deel van de stad nog wat rond gewandeld bij een fort wat helaas gesloten was. In de LP stond een wandelroute langs de bezienswaardigheden van George Town welke we grotendeels gelopen hebben. Zo kom je toch langs de mooiste punten die je anders zelf niet zo 1 2 3 vind of tegenkomt.

Vanmiddag even gerelaxt in de hotelkamer om bij te komen van de hitte en toch wel lange (wandel) dagen. We hebben de LP en de Capitool reisgids uitgeplozen om te bepalen wat onze volgende bestemming wordt. Vanavond nog lekker een happie lokaal eten en wellicht zit er nog een Starbucks in om daarna ons vertrek voor morgen voor te bereiden en niet al te laat te gaan slapen….

Tot Blogs

Claud & Ron

Vandaag een hoop gezien, hier een kleine selectie foto’s:

• 03 Januari 2010 - 14:18

Samantha:

Leuke foto's weer!

Hebben jullie je nog een beetje kunnen inhouden of hebben jullie ook veel 'troep' gekocht ;)

liefs

• 03 Januari 2010 - 18:32

Diane En Arie:

Allereerst alsnog de beste wensen. Hartstikke leuk om jullie belevenissen te lezen.Jullie hebben in ieder geval beter weer dan hier. Wij zitten nog steeds te wachten tot het warm water gaat regenen. Veels te koud hier. Wij zijn benieuwd tot jullie volgende avontuur.

• 03 Januari 2010 - 19:26

Tijn:

Veel foto's dit keer :) , geniet maar van het warme weer hier is het ijskoud.

Groetjes,
    Tijn