Schipper mag ik overvaren - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Schipper mag ik overvaren - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Schipper mag ik overvaren

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

02 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag twee in het nieuwe jaar, voor ons de laatste dag zoals gezegd op dit droom eiland Langkawi. Als je aan een droom eiland denkt zie je parel witte stranden, palm bomen, blauwe zee, zon en gezellige strandtentjes….. wij zeggen in koor LANGKAWI !!!
Helaas hield het vertrek voor ons in: de wekker… vanmorgen om 08:00 opgestaan en de tassen ingepakt, dit was zo gepiept, we hadden gisteravond nog alles voorbereid en je wordt er ook steeds handiger in. Na het inpakken hebben we nog even van het ontbijt genoten, het zat tenslotte toch in de kosten van de kamer en ons bien zuinig :D. Na het danken voor de goede service zijn we op pad gegaan en hebben we taxi genomen naar de Jetti point in Kuah.

We waren erg vroeg in Kuah, te vroeg voor het mooie want de boot vertrok pas om 14:30…. Maarja we wisten natuurlijk ook niet wat ons te wachten stond dus beter te vroeg dan te laat. Starbucks hadden we intussen al even niet gezien en gelukkig, ze hadden Starbucks ! Daar lekker gehangen en een tijdje gebruik gemaakt van het WIFI netwerk aldaar.

Om 14:00 begon het boarden en hebben we ons plekje ingenomen op de fast-ferry, volgens de boeken moest het een boottocht worden van +/- 2,5 uur maar we hebben er in totaal 4 uur doorgebracht. De mini-laptop is voor vertrek voorzien vaneen heel seizoen Prison Break 2 dus we hebben ons prima weten te vermaken. Op een beetje misselijkheid bij Claud na verliep de tocht goed.

Eenmaal in Georgetown aangekomen werden we zoals gewoonlijk weer eens overspoeld met taxi’s maar we weten dat je ze daar beter niet kan aannemen want dan zijn de prijzen altijd hoger dan op de volgende hoek van de straat. Na en stukje lopen pakte we de Lonely Planet (LP) er eens bij om ons te oriënteren waar we ons bevonden dit bleek al een goed stuk in de richting van een hotel dat we vonden in de LP, we besloten dus maar om verder te lopen en de taxi te laten schieten.

We verblijven nu 2 nachten in het Continental hotel in Georgetown waar we op de 10e verdieping zitten met uitzicht op zee wat er heel gaaf uitziet. Nadat we de tassen op de kamer hebben gezet zijn we maar meteen de stad ingedoken voor eten het was tenslotte alweer half 8 en onze maagjes begonnen weer van zich te laten horen. We zijn de straat uitgelopen en kwamen wat lokale tentjes tegen maar we wilden nog wat meer van de stad zien dus liepen we maar wat verder. Uiteindelijk weer bij een super groot winkelcentrum terecht gekomen, echt ongelofelijk hoe die dingen hier gebouwd worden als er een straat tussen loopt verbind een luchtbrug de verschillende afdelingen wel weer met elkaar. Uiteindelijk hebben we in een soort van eetcafe gegeten met verschillende lokale gerechten, het eten was dit keer weer lekker pittig maar erg lekker.

Wat ons de avond verder brengt is nog een verrassing, maar we zitten lekker uit te buiken en schrijven alvast onze blog voor vandaag. In ons hotel is wel WIFI aanwezig maar de verbinding is zeer zwak en we moeten er voor het eerst voor betalen, nogmaals ons bien zuinig :D en de meeste cafe’s zijn hier tevens de WIFI hotspots (gratis).

Morgen gaan we lekker dit eiland (Penang) verkennen, we houden jullie uiteraard op de hoogte.

Tot blogs

Ron & Claud

Foto’s

• 02 Januari 2010 - 13:45

Tijn:

2 pakezels en een boot en dan nog zeekziek worden ook. Komt denk door al dat pittige eten ;)

• 03 Januari 2010 - 18:33

Corrieenhans@caiway.:

Hallo Claudia en Ron weer een leuk verslag van de boottocht en ik ga nu de volgende lezen.doei
    Groetjes Corrie

• 03 Januari 2010 - 18:33