Een dagje Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Een dagje Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Een dagje Toronto

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

19 September 2015 | Canada, Toronto

Na een rommelige nacht slapen (het hoesten houdt ons en vooral Ron lekker bezig) is het tijd om Toronto te gaan verkennen. We stellen de navigatie in op Casa Loma, een kasteel in de stad, we rijden door de stad heen en proberen zo een beetje een beeld van de stad en het leven in Toronto te krijgen. Na een korte rit komen we aan bij Casa Loma, een mooi kasteel waar we even snel wat foto’s maken maar daarna willen toch snel naar de echte binnenstad toe.

Aangekomen in het centrum willen we onze auto parkeren bij het Rogers Centre, de thuisbasis van de Blue Jays de honkbal ploeg van Toronto, voordat we kunnen parkeren wordt de auto nog geïnspecteerd dmv een de achterbak te openen en door in een spiegel te kijken aan de onderkant van de auto, alles is goed en we kunnen de auto parkeren. Het stadion ligt naast de bekende CN tower, hier lopen we wat rond en kijken nog bij wat oude treinstellen die bij het treinmuseum staan. Ondertussen hebben we wel een beetje trek gekregen dus tijd om wat te ontbijten.

Door de gebroken nacht hebben we niet echt veel puf om veel te wandelen dus besluiten we om maar eens gebruik te maken van de hop-on hop-off bus, we hebben er deze vakantie al zat gezien maar geen enkele keer gebruikt. De bus maakt een lange tocht als je aan 1 stuk blijft zitten ben je wel zo’n 2 uur bezig, zelf hadden we ook nog wat dingen die we in de stad wilden zien en die zaten ook op de route dus dat kwam mooi uit, zo hoefden we minder te lopen en zagen we ook nog andere dingen.

Onze eerste stop is de St Lawrence Market, dit is een soort van Markthal alleen dan in oudere stijl en met veel meer kooplustige mensen, er is ook genoeg te eten op de markt en het bruist er van de gezelligheid, er is ons verteld dat ze na de drukke zaterdag op zondag en maandag dicht moeten alles weer netjes bij te werken na alle drukte. We vermaken ons hier prima en lopen dan door naar de volgende bus stop in het Distillery District. Dit was ooit de grootste distilleerderij en nu is het een klein soort dorpje waar een hoop creatievelingen samen komen met kleine boetiekjes, cafes en galeries, een erg leuke omgeving.

We stappen de bus weer in en gaan verder met ons rondje, halverwege begint het te regenen en verdwijnen we snel van het open boven dek naar beneden we kunnen nog net zitten en de rest van de mensen boven volgt ons snel en zo staat iedereen hutje mutje in het gangpad beneden. De route gaat door en alles is iets moeilijker te zien zo beneden in een volle bus maar de informatie die we krijgen gaat gelukkig gewoon door. We stappen niet meer uit en blijven zitten tot aan ons begin punt.

Vanaf daar wandelen we naar de haven toe, gelukkig is het weer wat beter geworden en regent het niet meer, hier gaan we een boottochtje doen naar de kleine eilandjes die ook bij Toronto horen. Vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht op de skyline van de stad, en onze gids verteld weer een hoop informatie en brengt ons en de rest van het gezelschap vaak aan het lachen, hij heeft goede humor dat is duidelijk.

Aan wal besluiten we terug te wandelen naar de CN tower om daar naar boven te gaan. Eerst moeten we door flink wat checks heen, tas legen, poortje door, nog een andere metaal detector en dan kunnen we kaartjes kopen. Voordat je de lift in gaat naar boven krijgen we nog een ionen check, hiermee testen ze of je geen explosieven bij je hebt, een fancy apparaat, en ook deze check doorstaan we, op naar boven!
Het is weer een snelle lift 22km/h en binnen een minuutje staan we dan ook op 350m. We hebben een mooi uitzicht over de stad maar kunnen helaas maar de helft zien omdat aan de andere kant een restaurant zit en het open gedeelte afgesloten is omdat er teveel wind staat. Persoonlijk vonden we de toren in Chicago mooier maar dat kan komen omdat we daar wel volledig rond konden wandelen, toch blijft het een ervaring die we niet hadden willen missen.

Toen we de stad in kwamen wisten we niet echt of we de stad wel leuk zouden vinden maar het rondje met de bus heeft onze mening wel bijgesteld, er is genoeg te beleven en er zijn zat verschillende soorten wijken met allemaal hun eigen charmes, 1 dag in deze stad is echt niet genoeg maar helaas hebben we niet meer tijd dan dit.

We zijn het toch wel aardig zat na deze drukke dag en lopen terug naar de auto, het is een drukte in de stad want de Blue Jays speelden vandaag een thuis wedstrijd (vandaar de checks bij het parkeren) en het moet bijna wel uitverkocht zijn want wat een hoop mensen treffen we, we besluiten bij een foodtruck maar een lokale snack te halen want we komen zo toch niet weg met de auto. We delen een poutine, dit zijn frietjes met gesmolten kaas en een soort van jus erop, niet vies maar we weten niet wat we ervan moeten vinden, we besluiten bij de volgende foodtruck maar gewoon een ijsje te bestellen daarvan weten we zeker dat het lekker is. Ondertussen wordt het al iets rustiger op straat en vertrekken we naar de auto.

Het duurt even voordat we de snelweg op komen vanwege de drukte maar eenmaal op de snelweg rijdt alles vlot door en zijn we snel weer in het hotel, snel nog even een hotel voor morgen boeken en hopen dat we lekker slapen.

Groetjes,
Ron en Claud

• 21 September 2015 - 20:17

Marian En Nico:

Hoi lieverds

Wat hebben jullie toch een leuke vakantie,
    en jullie zien ook ontzettend veel.
    En dit jaar kunnen we jullie ook volgen op Instagram,
    dat is ook erg leuk.
    Maar de tijd gaat erg snel jullie vakantie zit er bijna
    alweer op,nog hele fijne dagen daar.

Veel liefs Ma en Nico