Die Niagara watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Die Niagara watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Die Niagara watervallen

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

20 September 2015 | Canada, Niagara Falls

Vanmorgen was het weer tijd voor ons ritueel, koffers pakken, uitchecken, auto inladen, navigatie instellen, zonnebrillen op en gaan ! We laten Toronto achter ons en rijden via een mooie route grotendeels langs Lake Ontario op naar Niagara Falls. We hebben besloten aan de Canadese kant te blijven omdat volgens de berichten je hier een beter zicht hebt op de watervallen. Aangekomen in Niagara Falls voelt het een soort van vertrouwd, het is echt een stadje 100% gericht op toerisme zoals we dat vaker hebben gezien tijdens onze reizen. Er is niets voor het dagelijkse, geen supermarkten, geen kappers of gewone winkels… nee alles draait hier om de toerist, je vind hier dus alleen barretjes, restaurantjes, hotels en ander vermaak voor de toerist.

We zijn al vroeg in Niagara en konden gelukkig al inchecken in het hotel, we kwamen weer uit bij Courtyard, een keten dat we kennen, goed bevallen is en ook nog leuk geprijsd is. De kamer is wederom gigantisch zoals we dat gewent zijn en alles ziet er netjes uit. Het hotel bevind zich vlak bij de watervallen dus we konden de auto geparkeerd laten staan en zijn te voet verder gegaan. Al snel zien we de watervallen en ze zijn groot, hoog, en groot, en hoog…. We hebben hier een pasje gekocht voor 4 van de 8 attracties die ons aanspraken, en gezien de pasjes 48 uur geldig waren konden we het ook nog mooi verdelen.

We zijn begonnen aan “ The Journey behind the Falls” met een lift ga je naar beneden en kom je bij een tunnel terecht die achter de hoefijzer watervallen loopt, echt veel valt er niet te zien helaas, je kijkt vanuit de gang naar een muur van water (goh) maar het was niet spectaculair, via diezelfde tunnel kom je ook nog bij een uitkijk platform onderaan de waterval, dat was wel gaaf, je krijgt hier wel een nat pak maar gelukkig worden overal kosteloos poncho’s uitgedeeld die hier goed van pas kwamen.

Na een kleine lunch zijn we verder gegaan naar de volgende attractie, een 4D film over het ontstaan van de watervallen, op een panaroma scherm werd een leuke film vertoond met als toevoeging een bewegend platform waar we op stonden en als kers op de taart water effecten om het net echt te laten lijken…. Jawel ook tijdens een film weer een nat pak dus.

Na een wandeling langs de watervallen is het inmiddels begin van de avond, Claud had een leuk restaurantje gezien dus de keus was snel gevallen, op naar de Italiaan. De pizza en pasta waren heerlijk en met gevulde maagjes gaan we nog even terug naar de watervallen, deze worden in de avond verlicht met spots wat erg leuk is voor de foto’s, het is niet echt een lichtshow maar wel leuk om even te zien.

Voor ons is het nu tijd voor de nodige nachtrust, dus oogjes dicht, en snaveltjes toe…

Groetjes
Ron en Claud

• 23 September 2015 - 09:04

Corrie En Hans:

Hallo Claudia en Ron.
    Wees maar blij toch met die mooie watervallen.
    Daarna staan jullie heerlijk in de zon en het mooie weer.
    Hier lijkt het vandaag weer een water dag en daarna wel drijfnat pak en geen zon
    Gr en veel plezier