Dagje Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Dagje Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Dagje Hoi An

Door: ronclaud

28 September 2013 | Vietnam, Hoi An

Zo daar zijn we weer, vandaag hebben we een lekkere luie relax dag gehad, heerlijk uitgeslapen en om 9 uur gaan ontbijten, genoeg keus en de eitjes werden vers gebakken, een goed begin van de dag.

Na het goede ontbijt tijd voor wat arbeid, we hebben 2 fietsen gehuurd (trapfietsen) om de stad te verkennen en naar het strand te gaan. Eerst nog even een tour voor morgenochtend geboekt om 5 uur worden we opgehaald om naar het My Son tempel complex te gaan en daar de zonsopkomst te bekijken. We voelen ons al steeds meer thuis hier in het verkeer en fietsten zo overal tussendoor, kijken hoef je niet de rest houdt toch wel rekening met elkaar, dat wordt thuis zwaar afkicken…

We zijn gestart in het centrum van Hoi An, wat echt heel schattig is met allemaal kleding shops waar je kleding op maat kan laten maken, souvenir winkeltjes, leuke restaurantjes en barretjes, dit allemaal met nog een hoop cultuur erbij. Aan het eind zijn we nog de markt over gefietst en daarna op naar het strand, het felle zonnetje maakte het al zwaar maar een fiets zonder versnelling maakte het nog zwaarder.

Bij het strand de fietsen geparkeerd en een bedje gehuurd en heerlijk genoten van de hoge golven en het luieren. Aan het eind van de middag weer terug gefietst en in het centrum nog een drankje gedaan met een heerlijk gebakje erbij, Holtkamp heeft goede concurrentie hier….
Omdat we toch een hotel met zwembad hebben moeten we daar toch wel gebruik van maken dus nog even lekker op het dakterras gedobberd en nog een ouder Ozzie echtpaar tegen gekomen die we de laatste dagen elke keer zien. Tijd om al het zoute zeewater en het chloor van ons af te spoelen en vliegtickets te gaan boeken voor maandag naar Ho Chi Minh City, alles snel geregeld en ook het hotel hebben we al weer gereserveerd.

Tijd om een lekker hapje te gaan eten, toch maar naar het zelfde restaurantje als vanmiddag Cargo, hier hebben we weer van alles geprobeerd, spare-ribs maar dan een stuk kleiner, in een soort van “rode kip” marinade een aanrader, ook de grote Tiger Prawns waren verrukkelijk. Snel nog even de markt over en dan weer terug naar het hotel want de wekker gaat morgen weer vroeg.

Helaas liep dat allemaal even wat anders….
Bij aankomst op de kamer werden we door de receptie gebeld dat onze tour van morgen niet door zal gaan vanwege een storm die er verwacht wordt voor morgen, de lokale Piet Paulusma had vanmorgean nog mooi weer voorspeld voor morgen maar helaas het veranderd hier nog sneller dan in Nederland. Tsja wat gaan we dan doen morgen, alles wat we wilden zien en doen hebben we al gedaan… We hebben dus snel onze vliegtickets en het hotel kunnen omboeken naar en dag eerder zodat we morgen al kunnen vertrekken, om 9 uur vliegen we naar Ho Chi Minh waar we ons weer in de drukte zullen gaan begeven. Hoi An is echt een super leuke en gemoedelijke plaats en stiekem vinden we het toch wel jammer dat we eerder weg gaan, en zeker ook omdat we de tempels hier nu niet kunnen zien. Maar zoals Cruijf altijd al zegt ieder nadeel heeft ze voordeel, we kunnen nu weer meer andere dingen zien.

Wij gaan nog snel even de tassen inpakken en jullie horen ons snel weer!

Groetjes,

• 28 September 2013 - 17:58

Angelique:

Wouw, jullie durven wel in dat verkeer daaro!

Veel plezier in HCM, top stad :) Voorzichtig aan!