Reisdag naar de hoofdstad - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Reisdag naar de hoofdstad - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Reisdag naar de hoofdstad

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

22 September 2012 | Indonesië, Batavia

Zo vandaag weer vroeg uit de veren voor een nieuwe dag, een reisdag zoals eerder gemeld. We zouden om half 9 de veerboot hebben met aansluitend om 9 uur de bus, inderdaad zouden want het liep natuurlijk niet als gepland, tot kwart voor 9 geen boot gezien dus het bus van 9 uur zouden we niet gaan redden. Om 9:40 aangekomen op het vaste land bij Prabat en gelijk maar even regelen dat we zo snel mogelijk weer richting Medan zouden gaan, uiteindelijk reden we om kwart over 10 weg, stukje later maar gezien we ruim gepland hadden zou onze vlucht van 5 uur niet in gevaar komen.

Dit keer geen busje vol Nederlanders of toeristen , nee alleen maar lokale mensen die weinig tot geen Engels spraken. Wij zaten achterin het busje en voor ons zat een vrouw met een flink zwangere buik, tijdens een stop toch geprobeerd een praatje te maken en zo kwamen we erachter dat ze nu onderweg was naar het ziekenhuis om een keizersnede te krijgen, wat voor ons moeilijk te bevatten is gezien ze dus 4 uur lang in een busje moet zitten om naar het ziekenhuis te komen in de grote stad! Uiteindelijk waren we de laatste passagiers in het busje en werden we afgezet bij de luchthaven weinig informatie op de borden over vertrekkende vluchten dus maar even gevraagd we konden gewoon inchecken, dat was allemaal geen probleem.

Nog even wat info over onze vlucht, we hebben de tickets zo’n 40 uur van te voren geboekt, betalen omgerekend €50,00 pp en dat is inclusief bagage en dat alles voor een vlucht van 2,5 uur, waar vind je dat nog in Europa, ook gaat er vanaf Medan elk uur een vliegtuig naar Jakarta waar gemiddeld zo’n 190 passagiers inpassen, en dat alleen bij Lion Air, zo heb je nog meer maatschappijen die precies hetzelfde doen, ongelofelijk!!! Wat nog gekker voelt is dat wij de enige 2 westerlingen in de vertrek hal waren en dus ook in het vliegtuig, we kregen wel twee stoelen bij de nooduitgang, ze zullen wel gedacht hebben die lange westerlingen ;)

Aangekomen in Jakarta op zoek naar vervoer naar het centrum, het was er 1 grote chaos echt onwijs druk, we hebben dus uiteindelijk voor de Blue Bird taxi gekozen, deze stond ook aangeschreven in de Lonely Planet gezien deze het veiligst is. Het was nog wel een lange rit naar het centrum toe en ook hier weer gekke taferelen in het verkeer, de chauffeur kreeg het niet voor elkaar zijn voet constant op het gas te houden, steeds weer gas en remmen. We hebben gekozen om in Hostel 35 te verblijven deze stond ook in de Lonely Planet, en gezien het al donker was hadden we geen zin om flink te gaan zoeken. Eenmaal aangekomen zag het er allemaal super netjes en schoon uit, gelukkig was er nog een kamer met airco. Nu nog even lekker douchen en morgen lekker uitslapen en de stad eens verkennen bij het daglicht.

Groetjes,
Ron & Claud

• 22 September 2012 - 19:34

Ella En Arij:

Ha lieve Kids

Jullie maken wel veel mee maar zijn gelukkig goed aangekomen. Het is heerlijk om jullie verslagen te lezen. Jullie maken veel mee en zien heel veel. hier gaat alles zijn gewone gangetje. Veel plezier voor de komende dagen.

Veel liefs Ella en Arij

• 22 September 2012 - 22:17

Claudia En Ron:

Hoi Claud en Ron.
    Het verderen antwoord van ons,het bericht van vrijdag en zaterdag allemaal achter elkaar.
    Wij hadden Owen en Charlize te slapen gehad,daarna moest owen voetballen en zijn we daarmee
    naartoe geweest mooi weer en hij scoorde het eerste doelpunt en met 8-0 gewonnen.
    Toen naar Richard en Femke geweest vandaar iets later een antwoord van ons.
    Maar nu weeer helemaal bij met jullie verslagen.
    Het is ook wel vreemd nu ik aan het schrijven ben slapen jullie heerlijk.
    Morgen weer een fijne dag .
    Doei doei van ons Hans en Corrie.

• 23 September 2012 - 11:34

Samantha:

Hoi hoi!

Wat een avonturen beleven jullie toch allemaal!
    Hopelijk hebben jullie lekker geslapen en is de stad goed bevallen!

liefs,
    Samantha

• 23 September 2012 - 13:30

Diane En Arie:

Hoi avonturiers

Wat een leuke verslagen schrijven jullie. Heerlijk om te lezen.
    Zijn benieuwd wat voor dwaze, gekke dingen jullie nog mee gaan maken.
    Geniet ervan en we kijken uit naar jullie volgend avontuur.

Liefs Diane en Arie