Rondje Cleveland - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Rondje Cleveland - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Rondje Cleveland

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

12 September 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Na een heerlijke nacht slapen wacht beneden een goed gevulde ontbijttafel op ons, we vullen onze buikjes want de eerste activiteit staat op de planning.
We stappen samen met onze gids Joshua op de fiets en maken een rondje in de buurt… Voor ons is het net alsof we door een filmset van een Amerikaanse serie rijden, alleen is dat niet zo het zijn echte huizen het is alleen wat wij gewend zijn van tv en film.

Na het rondje fietsen maken we ons klaar om naar Cleveland te gaan, we gaan gezellig met ze 5en op stap en beginnen in Chinatown bij een bakkertje waar we wat kleine hapjes nemen, die laten we ons goed smaken. We stappen weer de auto in en rijden langs het stadion van de Cleveland Browns, erg groot en een mooie locatie zo bij Lake Erie. We wandelen langs de Rock & Roll Hall Of Fame en het Great Lake Science Center, daarna rijden we downtown waar we de auto parkeren en gaan wandelen. Cleveland is voor onze begrippen groot maar vergeleken met de vorige plaatsen waar we geweest zijn weer niet zo groot, alles is dus goed te voet te doen. Er zijn genoeg hoge skyscrapers waarvan er nieuwe moderne zijn en ook mooi bewaarde oudere, bij elkaar een mooi contrast. We sluiten de wandeltocht af met een bakkie koffie en rijden dan nog via wat supermarkten terug naar huis.

Thuis beginnen we aan het eten, heerlijk varkensvlees met Jack Daniels BBQ saus marinade, zoete maiskolven, rode aardappel puree en een lekkere salade, jullie snappen wel dat we het ons goed laten smaken. Na het eten hebben we even tijd om bij te komen maar daarna gaan we weer sportief verder, we gaan een balletje slaan, jawel we gaan naar de golf drive range en laten ons van onze meest sportieve kant zien. Met onze privé instructeur Robin naast ons beginnen we met slaan en het gaat steeds beter, Joshua en Mirjam laten ook nog even zien hoe het wel moet en na zo’n 200 ballen afgeslagen te hebben verlaten we de drive range en is het tijd voor het toetje. We rijden naar Mitchell’s voor een heerlijk ijsje, dit is een ritje van Maassluis naar Hoek van Holland, voor hun heel gewoon om dat te rijden voor een ijsje, alles is hier zo groot en ligt op zoveel afstand dat dat gewoon wordt.

In de avond zitten we nog lekker even met ze 5en en gaan niet te laat slapen want we zijn toch nog aardig moe geworden van alle sportieve activiteiten en alle indrukken die we weer hebben op gedaan.

Groetjes,
Ron & Claudia

• 18 September 2015 - 09:17

Hans En Carla :

Na zelf even een week weg te zijn geweest dacht ik kom laat ik eens kijken hoe het met jullie gaat ?.Maar ik zie dat jullie je goed kunnen vermaken met al dat moois wat jullie zien