Kede-kedeng, OEHOEE ! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Kede-kedeng, OEHOEE ! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Kede-kedeng, OEHOEE !

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

24 September 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Verklaring van de titel: Kede-kedeng, is de trein, OEHOE betreft het gevoel in de billen.
Het zitvlees is wederom weer op de proef gesteld, gelukkig was het uitzicht een goede compensatie. 8 uur treinen stond vandaag op het programma met een vertrek vanuit Jakarta om 8:45 uur. We hebben tickets voor de executive trein wat inhoud dat we luxe stoelen (vliegtuigstoelen) en airco in ons treinstel hebben. Hoewel de stoelen niet slecht zijn is de 8 uur lange zit wel eentje die op ten duur ongemakkelijk wordt. De rit ging door het binnenland van Java, 500 kilometer rijstvelden, een ongelofelijk mooi gezicht. We hadden bij aankomst op het station nog maar wat Dunkin Donuts gekocht omdat we niet wisten wat we voor eten zouden aantreffen in de trein. Zelfs in de trein ga je terug in de tijd, waar is toch die goede oude tijd dat ze bij de NS nog langskwamen met een trolley voor eten en drinken. Voor ons geen eten en drinken uit de trolley maar in de restauratie eten, wat een belevenis zeg, nasi goreng eten en kijken op de rijstvelden waar de volgende nasi goreng alweer groeit.

Bij aankomst werden we uiteraard verwelkomd door taxi chauffeurs en gidsen, we zijn er intussen wel aangewend. In de trein hadden we alle tijd om de LP te lezen over alle bezienswaardigheden en hotels dus een gids was nog niet nodig. We hebben gekozen voor Harmony inn hotel, ziet er netjes uit en we hebben zelfs een zwembad tot onze beschikking. We hebben voor onszelf een overzicht gemaakt met bezienswaardigheden die we echt af wilden, we hebben een toer gevonden die lekker vroeg weg gaat voor het beste resultaat…. 4 uur moeten we klaar staan (s’morgens helaas) en gaan dan op weg naar de Borobudur tempel om daar de zon op te zien komen. Wat we nog meer gaan doen lezen jullie lekker later pas, scheelt weer typen voor nu en hebben jullie morgen een lang verhaal in het vooruitzicht.

Truste
Ron&Claud

• 24 September 2012 - 17:15

Ella En Arij:

Ha lieve Kids
    Jullie hebben wel wat beleefd. Geniet maar want het weer is hier herfstachtig. Pa was vrij zijn vanmiddag even naar Delft geweest.
    Kijken weer uit naar jullie volgende verslag, Veel dikke knuffels van ons

• 25 September 2012 - 01:42

Mirjam:

Hartstikke leuk om te lezen dat jullie zo'n te gekke tijd hebben!!

• 26 September 2012 - 14:09

Ome Gerard En Tante Bep:

Beste Ron en Cloud.

Aller eerst bedankt voor jullie prachtige reis verslagen dat is echt genieten .
    Wij vinden het geweldig wat jullie allemaal doen .Jullie zijn nu op de helft van de trip'
    en wij hopen dat het tweede deel goed verloopt
    Wij wensen jullie nog plezier en een veilige reis toe.