Volgas met de NY city pass - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Volgas met de NY city pass - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Volgas met de NY city pass

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

24 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Uitslapen is er niet bij als je een korte tijd zoals ons in New York bent, de wekker gaat dus ook vroeg, snel het korte ontbijtje bij het hotel genuttigd en op naar Times Square. Bij Planet Hollywood kunnen we onze New York City Pass ophalen die we gisteren online hebben besteld, even zoeken op Google voor korting en we hadden de pas met korting. Nadat we de passen hebben opgehaald gaan we de metro in naar het 9/11 museum die weten we nu gelukkig goed te vinden.

Aangekomen bij het museum was de rij niet lang en konden we snel naar binnen. Wat een indrukwekkend museum, genoeg mensen om ons heen moesten flink wat tranen laten bij het horen van verhalen van de nabestaanden. We hebben een ronde gemaakt en het blijft raar om in de “garage” en onder de reflecting pool van het oude WTC te staan, we hebben hier niet echt foto’s gemaakt en gefilmd omdat we dat niet echt gepast vonden maar het is zeker iets wat in ons geheugen blijft.
Toen we weggingen was de rij weg en wat bleek… de Paus komt hier morgen langs dus nu gaat alles al dicht….

We pakken de metro en vertrekken naar Rockefeller Centre en halen alvast kaartjes voor vanavond want alles is aardig afgezet vanwege jawel daar is hij weer de Paus. We lopen nog wat rond en gaan dan richting Central Park vanaf hier lopen we door naar het Guggenheim museum. Na een flinke wandeling in het warme weer komen we aan bij het museum, helaas hebben we de pech dat het museum elke donderdag is gesloten iets wat we dus gemist hebben maar met ons meerdere want we zien genoeg mensen komen en gaan.

We stappen weer de hop on hop off bus in en rijden door tot Times Square, daar hebben we snel even wat gegeten bij een salade bar, en om de tijd nog even vol te maken voordat we naar het Rockefeller gaan besluiten we nog naar met Museum Of Modern Art te gaan en kijken wat we daarvan vinden. Sommige dingen vinden we heel gaaf en andere items staan ons totaal niet aan, we lijken de kunst nog niet altijd te begrijpen maar blijven het toch opzoeken. Het leukste stuk uit het museum was voor ons het stuk van Andy Warhol en wat bekende werken van Van Gogh, Mondriaan, Dali , Picasso en zo waren er nog wel meer.

Tijd om naar het Rockefeller te gaan, hier moeten we vanwege veiligheidsredenen al onze passen laten zien voordat we überhaupt de straat in komen welke was afgezet vanwege de komst van de paus, gelukkig hebben we die vanmiddag al gehaald dus kunnen we zo door lopen. Na de nodige checks om naar binnen te kunnen en een lift verder komen we aan bij het dak van het Rockefeller Centre, hier genieten we meteen van een prachtig uitzicht op Central Park en gaan daarna naar de andere kant om de stad te zien, we maken de nodige foto’s van beide kanten en begeven ons dan lekker op een bankje om van het uitzicht te genieten. We wachten tot we de zon onder zien gaan en genieten van de mooie kleuren in de lucht, nu is het tijd om naar beneden te gaan en een restaurant te zoeken.

Vanwege alle drukte lukt het ons niet om iets leuks te vinden dus besluiten we om nog maar Madame Tussauds in te gaan gezien onze pas ook hier geldig is en dit ook op onze route ligt. We zagen zoals jullie wel kunnen indenken flink wat bekenden gezichten, waarbij we de nodige leuke foto’s hebben gemaakt en nog genoeg andere activiteiten hebben gedaan en gezien.

Ondertussen zijn onze benen zijn ook al aardig moe dus besluiten we lekker in het hotel te eten. Het weer is goed en we kunnen nog heerlijk buiten op het terras eten en alle indrukken van de dag op ons in laten werken.

Moe maar voldaan gaan we naar bed toe, morgen weer vroeg op.

Groetjes,
Ron & Claud