New York in een vlucht - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu New York in een vlucht - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

New York in een vlucht

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

23 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Onze eerste nacht in Yotel was prima, heerlijk bed en we hebben weinig van de drukte van New York gehoord een prima isolatie dus. Het ontbijt in het hotel bestaat standaard uit koffie/thee/water en daarbij een keus uit 3 verschillende soorten muffins, jullie snappen… voor ons is dat prima.

Nadat we gisteren een lijstje hebben gemaakt van dingen die we willen doen en zien gaan we vandaag maar eens actie ondernemen. We beginnen de dag met kaartjes te kopen voor de hop on hop off bus die we hier meer als vervoersmiddel willen gaan gebruiken om zo naar de attracties te gaan die we willen zien. Als we naar de bus lopen komen we de “Naked Cowboy” tegen en daar moeten we natuurlijk even mee op foto, een kus en kaart met handtekening rijker beginnen we met de downtown lijn en zien zo al een hoop van de stad en krijgen weer genoeg informatie. Bij de Brooklyn bridge stappen we uit om wandelend naar het 9/11 monument te gaan, erg indrukwekkend als je zo alle namen rond de water bassins ziet staan. Naast het monument staat ook het nieuwe World Trade Center dit gebouw is nog hoger dan de oude twee torens en je krijgt pijn in je nek van het staren ernaar. Ook is hier het 9/11 museum maar deze slaan we vandaag even over want we hebben passen geregeld en die laten we morgen pas in gaan en zijn dan 3 dagen geldig. Onze planning is namelijk een beetje in de war vanwege de paus die hier de stad samen met Obama aan doet, wegen zijn dicht en dingen die we willen doen kunnen niet op de momenten die we in gedachten hadden.

Na deze indrukken is het tijd om door te wandelen naar de beurs en daar tegen over de federal hall, hier kijken we wat rond en besluiten we ergens wat te eten, we vallen aardig op zo zonder pak met das of jurkje. Daarna zijn we wat gaan rond wandelen bij de pier en nog wat kleine leuke straatjes. We lopen door naar Brooklyn bridge maar gaan hier nog niet op want daar hebben we geen tijd meer voor.

Ondertussen is het namelijk tijd geworden om naar het heli platform te gaan… Jawel we melden ons bij het heli platform van Manhattan en krijgen zo nog wat checks, bergen onze spullen op en kijken nog een veiligheidsvideo. Daarna is het tijd om echt het platform op te gaan en ons naar de helikopter te begeven we blijven netjes achter elkaar aan lopen en gaan met in totaal 6 bezoekers de heli in. Eerst nog per stel stoppen voor de heli voor een foto en daarna was het tijd om in te stappen, we liepen achteraan en hoopten al op raamplekken we werden als laatste bij de heli geroepen dus dat zag er goed uit. Het werd allemaal nog beter want Claud mocht voorin naast de piloot plaats nemen, betere plekken konden we niet krijgen. We stegen op en maakten een rondje bij Ellis Island en het vrijheidsbeeld, daarna vlogen we via de Hudson rivier door naar de George Washington brug en onderweg hadden we een mooi uitzicht over skyline, Central Park, en het Yankee stadion, we maakten een 180 graden bocht en vlogen zo weer terug naar Battery Park en daarna was het alweer tijd om te landen met nog een lekker bochtje erbij. Wat een gave ervaring zeg dit hadden we echt niet willen missen. We hadden dit later in de week willen doen als afsluiting van de vakantie maarja weer die Paus he… We kopen de foto’s nog die van ons bij de heli zijn gemaakt en vertrekken daarna naar een barretje om even wat te drinken en deze ervaring op ons te laten doordringen.

Tijd om nog wat winkeltjes in te duiken die we tijdens onze wandeling hadden gezien en dan gaan we de bus weer in om de route af te maken waar we aan begonnen zijn. We krijgen weer de nodige omleidingen vanwege veiligheidsmaatregelen voor de paus maar eindigen dan weer netjes op Times Square en wandelen dan nog een stuk op 5th avenue en eten in een gezellige sport bar. Het is ondertussen al laat geworden en we besluiten om terug te gaan naar het hotel en onze beentjes wat rust te gunnen.

Tijd om te slapen en lekker te dromen van deze mooie en gave dag.

Groetjes,
Ron & Claud