Op naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Op naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Op naar Kaapstad

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

01 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Al die wijntjes hebben gisteren hun doel wel bereikt, wat we hebben we heerlijk geslapen. We pakken onze spullen en ontbijten nog in Absolute Bosch en laden de auto weer vol. Onze eerste stop is Stellenbosch, gezien we hier op zondag middag aankwamen was er een hoop gesloten, we hebben ons toen prima vermaakt op een lokale markt (Root44) die te vergelijken is met de Swanmarket maar dat was niet in het centrum, nee we zouden nu het echte centrum even in gaan. We lopen een paar rondjes en komen erachter dat het allemaal wat verspreid ligt maar niet te ver van elkaar vandaan, we kijken nog in wat souvenir winkeltjes en strijken daarna neer op een terrasje voor een bakkie koffie. We plannen onze route naar Kaapstad en als de koffie op is staat ook de route voor vandaag vast, nouja vast staan dat is bij ons nooit het geval we blijven flexibel als we iets moois tegen komen wijken we wel van de route af.

We lopen naar de auto en laten nu Stellenbosch achter ons, we rijden via de kust naar Kaapstad toe. We stoppen bij verschillende strandjes om van het uitzicht te genieten en kijken in Muizenberg naar wat kitesurfers en een blowkart, sporten die hier heel goed te beoefenen zijn gezien er genoeg wind staat. Ze noemen Chicago The Windy City maar wij twijfelen of die eer niet beter naar plaatsen in Zuid-Afrika kunnen gaan, we hebben al een hoop wind gehad hier. We rijden verder naar Simonstad waar we stoppen voor een melktaartje, dit is een Zuid-Afrikaans custard achtig taartje dat we nog steeds eens wilde proeven en hier komen we het tegen, dus meteen maar proberen en het is zeker een stukje taart dat Ron wel lekker vind, thuis maar eens maken dus. Via Chapman’s peak gaan we naar Houtbaai toe, wat een mooie weg is dit zeg door de bergen heen langs kliffen, gelukkig hebben ze hier wat veilige stophavens gebouwd zodat we veilig wat mooie foto’s kunnen schieten en van de uitzichten kunnen genieten.

Via Houtbaai rijden we naar ons laatste verblijf van deze reis; de Ikhaya safari lodge. We worden weer hartelijk welkom geheten door de gastvrouw en ze overlaad ons met informatie over Kaapstad en lekkere restaurants. We laten alles even bezinken en maken ons plan op om Houtbaai even te verkennen en daarna gaan we naar Kitima om van een heerlijke Aziatische maaltijd te genieten. Ook deze gastvrouw kunnen we serieus nemen dit was een hele goede tip, we beginnen de avond met een Mojito aan de bar en gaan dan naar het restaurant, we vinden een mooie tafel buiten. Alles is mooi aangekleed en de bediening is erg goed en attent, nu nog het eten. Ze serveren hier kleine porties wat wij altijd wel fijn vinden zo kunnen we een hoop proeven, we eten hier dan ook verschillende loempia’s, dimsums, sushi en een sate curry, het toetje slaan we maar over want dat gaat echt niet meer passen.

We hebben een heerlijke avond gehad en dit beloofd veel goeds voor de rest van Kaapstad.

Groetjes,
Ron & Claudia