Een Afrikaanse massage - Reisverslag uit Thaba-Tseka, Lesotho van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Een Afrikaanse massage - Reisverslag uit Thaba-Tseka, Lesotho van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Een Afrikaanse massage

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

23 Oktober 2016 | Lesotho, Thaba-Tseka

Een bed and breakfast, die hadden we nog niet eerder gehad in ZA maar we kunnen jullie vertellen dat het prima bevalt. We krijgen een heerlijk ontbijt voorgeschoteld zodat we er even tegenaan kunnen, en dat komt goed uit.

We hebben voor vandaag een rustdag in gepland, niet voor ons zelf maar voor onze witte reispartner. Na gisteren heeft hij/zij dat wel verdiend. Zelf hebben we een tour op het programma staan en volgens afspraak worden we netjes s ’morgens na het ontbijt opgehaald.

We gaan vandaag naar Lesotho via de Sani Pass. Dit is een oude handels route en zo’n beetje de enige route aan de westkant om Lesotho binnen te komen. Als handelsroute wordt het allang niet meer gebruikt anders zou de weg inmiddels wel aangepakt zijn maar dat is dus niet het geval. Je kan er alleen komen met een 4x4 en we komen er al snel achter waarom. De weg is op diverse plaatsen erg stijl en erg slecht maar ook het uitzicht hier maakt een hoopt goed, het is een leuk dagje uit en we krijgen een gratis massage, zoals onze gids zegt…. It’s the African massage.

We hobbelen zo’n 3 uurtjes om de 50km af te leggen naar Sani Pass top, dit ligt net achter de grens en ze hebben hier een café gebouwd voor ons toeristen, naar zeggen het hoogste café uit de regio en van Zuid Afrika, het ligt op 2874 meter hoogte. Tevens bezoeken we een dorpje hier en zien we hoe ze hier leven, het is een ronde hut met enkel een haart erin waar ze kunnen koken en wat dient als verwarming. De mensen leven hier van het vee, toeristen en de handel die ze enigszins kunnen drijven. Ze werken hier met een vlaggen systeem, hangt er een witte vlag aan de hut dan kun je er bier en brood kopen, rood voor vlees, groen voor groente en fruit en een gele vlag als je wijn te koop hebt.

We kopen een stuk van het versgebakken brood, dat moest natuurlijk wel want hoe kunnen we anders moeders vertellen hoe het brood hier smaakt… Nou het is werkelijk prima brood! een heerlijk knapperige korst en de binnenkant is luchtig en toch smeuïg. Na een iets vertraagde lunch in het Sani top cafe dalen we weer af, het is inmiddels behoorlijk mistig in het dal dus van het uitzicht kunnen we niet meer genieten, gewoon een kwestie van lekker door hobbelen tot we beneden zijn.

Aangekomen bij ons B&B beginnen we met de voorbereidingen voor het vervolg op onze trip, eens even kijken waar we naar toe gaan, zuid, oost, toeristisch, snelste route… gewoon even lekker samen puzzelen.

Vanavond nog even het laatste afhandelen van de was en nog even genieten van een heerlijke douche en het lekker bed…. Je weet tenslotte nooit waar je morgen terecht komt.

Groetjes,
Ron & Claudia