Concrete Jungle - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Concrete Jungle - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Concrete Jungle

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

22 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Goed voorbereid voor de dag worden we wakker, wederom een prima nachtje achter de rug, een dikke pluim voor de hoestdrank, neusspray en ibuprofen… Ron heeft zich koest gehouden.

Een shuttle bus van het hotel heeft ons terug naar Newark airport gebracht, we hadden gelezen dat je vanaf hier gemakkelijk met een bus naar het centrum van New York kon komen, zo gezegd zo gedaan. De bussen zijn snel gevonden en voor we het wisten reden we al het centrum in, de eerste stop lag 2 blokken achter het hotel dus dat kwam ons prima uit. De nieuwe koffers bewijzen hun dienst en rollen prima door de straten van New York, ons hippe hotel voor de aankomende 5 nachten is Yotel, we zijn nog erg vroeg dus we konden nog niet inchecken maar gelukkig konden we wel de bagage achter laten waarna we zelf de stad in konden gaan, op naar de eerste WOW.

Het stratensysteem werkt super in Amerika, de Avenues lopen van oost naar west met opvolgende nummers, de straten lopen van noord naar zuid, ook met opvolgende nummers. Ons hotel zit op 42th street & 10th avenue…. Times square zit op 45th street & 7th avenue dus het is een kwestie van 3 straten naar het noorden en 3 straten naar het oosten. Je hebt hier dus geen navigatie nodig, sterker nog… navigatie werkt hier heel slecht omdat je bijna geen GPS ontvangst hebt door de hoge gebouwen. Zo gezegd, zo gedaan, bijzonder om nu eindelijk in New York te zijn en al snel zijn we aangekomen op Times Square, met een bakkie koffie gaan we in het midden zitten (ze hebben een mooie trap gemaakt om op te zitten zodat je over TS uit kan kijken)… heerlijk, even lekker zitten, een bak koffie, mensen kijken en al die bewegende schermen… zo indrukwekkend allemaal, we lopen nog wat door central park en dwalen lekker rond.

Op de terugweg naar ons hotel hebben we de nodige informatie folders verzameld, wat is er te doen, welke rondrit bussen zijn er, welke city-passen zijn er…. Uiteraard hebben we thuis het nodige uitgezocht maar met een foldertje is het net weer anders of heb je toch net wat gemist. Aangekomen in ons hotel hebben we ingecheckt, niet aan een balie maar hip op een computer scherm, volledig geautomatiseerd. De computer spuugt de kamer pas uit, en zo vertrekken we naar de 10e verdieping, we hebben een upgrade geboekt voor het uitzicht en dat is het helemaal waard geweest….. de tweede WOW van de dag, we kijken uit over de stad en de Hudson River.

We blijven een tijdje op onze kamer, we hadden ongemerkt toch nog een aardig stuk gewandeld dus onze voetjes even omhoog was best lekker en gaf ons tevens de gelegenheid om alle folders uit te pluizen, alle informatie is verzameld en de plannen zijn (voor een klein deel, we houden van onze vrijheid) gemaakt.

Nadat we een en ander geregeld hebben trekken we er nog even op uit, een klein rondje door de stad en een hapje eten. Tijdens het zoeken naar een restaurantje lopen we ongemerkt nog over de set van de serie Law & Order SVU, we hebben nog 2 acteurs gezien, de hele straat stond vol met wagens voor de crew en film materiaal leuk om zo eens te zien hoe het in het echt gaat. Uiteindelijk zijn we gestrand bij een klein soort foodcourt waar we lekker Mexicaans hebben gegeten en hebben uitgekeken over de straat, wat een leven en wat een drukte, geweldig.
Hierna maken we nog een klein rondje rond Times Sqaure waarbij we de standaard toeristen shops zoals de M&M store niet overslaan.

Terug in ons hotel is het tijd voor een drankje aan de bar en jullie op de hoogte te stellen dmv onze blog.

Groetjes
Ron en Claud

• 24 September 2015 - 15:52

Oma Buijing:

Hallo Lieve Ron en Claudia

Jullie zien weer heel veel moois,
    En ik geniet ook een beetje mee.
    Hartstikke leuk om alles zo mee te lezen.
    Nog hele leuke dagen in New York,

Pas goed op elkaar