Just cruisin - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Just cruisin - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Just cruisin

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

16 September 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag lekker een beetje uitgeslapen want we hadden nog niet veel in gedachten om te doen, Claud heeft contact gehad met een collega die bij haar gewerkt heeft en nu op het kantoor hier in Naperville werkt, gezien het kantoor maar 20 minuutjes bij ons hotel vandaan is een makkelijke keuze om dan toch even langs te gaan.

De weg naar het kantoor is een tolweg alleen dan zonder tolpoortjes zoals wij die gewend zijn, je hebt een chip in je auto die het automatisch afschrijft (zoals we dat ook in Frankrijk kennen) of je kan cash betalen hetgeen dat wij doen. Sommige tolpoortjes zijn onbemand en als je daar cash wilt betalen moet je je muntgeld in een mand gooien en dan gaat er een groen lampje branden als je genoeg betaald hebt zodat je door kan rijden. Het enige probleem is dat wij op dit moment niet genoeg muntgeld hebben, gelukkig staat er een bordje bij met een website waar je online kan betalen dat gaan we later dus maar doen. Snel even een foto van het bordje maken voordat we het adres vergeten.

We hebben om kwart over 11 afgesproken en voor die tijd nuttigen we nog even een ontbijtje en relaxen we een beetje.

Aangekomen op het kantoor schrijven we ons netjes in en worden we daarna door de collega opgehaald en gaan we naar haar werkplek toe. Tijd om wat mensen waar Claud mee werkt in het echt te ontmoeten en niet alleen via de telefoon en mail, erg leuk om zo te zien. De mensen die we spreken zijn allemaal soort van jaloers dat wij toch wel 3 weken op vakantie gaan, gelukkig werken wij dus in Nederland. Na wat bezoekjes aan verschillende labs is het tijd om te lunchen en kletsen we nog wat, daarna nog een laatste rondje mensen ontmoeten en is het tijd om afscheid te nemen. Leuk om zo eens te zien hoe alles er hier aan toe gaat.

Claud der collega wijst ons nog op een outlet vlakbij en gezien we toch weinig plannen hebben rijden we daar maar even heen en vermaken we ons weer prima.
Ook hier weer een tolpoortje maar gelukkig hebben we geleerd van de ervaring eerder op de dag en hebben we geld gewisseld toen we wat hebben gegeten, het lampje gaat netjes groen branden gelukkig maar.
Bij de outlet aangekomen zien we een volle parkeerplaats, het is iets na lunch tijd dus genoeg werkende mensen in de omgeving die tussendoor even wat shoppen, de drukte opzich valt wel mee en we vermaken ons prima.

De volgende bestemming is even terug naar het hotel en ja hoor weer een tolpoortje, we hebben nog genoeg wisselgeld dus gooien we netjes de $1,50 in het mandje alleen gaat het lampje niet branden, dan het laatste restje geld er maar in maar helaas geen groen lampje. Jullie begrijpen dit systeem is niet onze favoriet, geef ons maar een medewerker. Bij het hotel aangekomen kijken we meteen op de website om te betalen, helaas gaat dat niet zo makkelijk gezien je niet op kenteken kan zoeken om te kijken wat er open staat, je moet aangeven welke plaza je gemist hebt, gelukkig hebben we de foto’s nog… Na flink wat rommelen lukt het ons niet en besluiten we naar het kantoortje te gaan van de tol niet ver bij ons vandaan, daar leggen we alles uit en helpt een mevrouw ons als domme toerist vriendelijk hoe we het kunnen oplossen. Dit geintje heeft ons een hoop tijd gekost en dat voor $3,00 zal je denken maar gezien we ook de grens met Canada over gaan en weer terug komen willen we geen gezeur hebben en lossen we dit liever gewoon even goed op. Alles staat op film dat we hebben betaald met de formulieren en al, tip van de lieve medewerker, tsja aan dit indekken zijn wij thuis niet gewend.

Het is ondertussen wel weer eens tijd om te eten dus gaan we maar naar Chipotle, hier hebben we ook met Mirjam en Robin gegeten en dat beviel ons goed. Chipotle is een Mexicaans grill restaurant waarbij je kan kiezen tussen salade, bowl, burrito (heel groot) en taco’s daarna kan je zelf de vulling samenstellen met verschillende soorten vlees, groentes en toppings, jammer dat dit soort concepten niet in Nederland te vinden zijn.

Na het eten willen we toch nog even Chicago in en cruisen we de stad lekker door wat hier goed te doen is, we maken nog wat foto’s en dan zit het er voor ons in Chicago toch echt op. We vertrekken naar het hotel en gaan lekker slapen morgen weer een flinke rit naar Detroit op het programma.

Groetjes,
Ron & Claud

• 19 September 2015 - 15:00

Mirjam :

Mijn hemel ... Wat een gedoe met die tol wegen! Gelukkig hebben jullie het goed opgelost!

• 19 September 2015 - 19:34

Corrie En Hans:

Hallo Claudia en Ron.
    Weer tijd voor een berichtje.
    Het is echt een relaxten vakantie!Maar ook wel is fijn jullie lopen en reizen veel .
    ook dat is leuk om toch heel veel indrukken en alles GROOT dat is echt bijzonder .
    Nu we gaan even je volgende bericht lezen .
    En over een paar dagen weer een berichtje van ons erg leuk zo.
    Liefs Corrie en Hans