Stadswandeling in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Stadswandeling in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Stadswandeling in Chicago

Door: Ron en Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

15 September 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Onze eerste nacht in een motel, Red roof Plus in Willowsbrook… het is prima bevallen en hebben prima geslapen, door alle airco’s hebben we wel een hoestje opgelopen waardoor we ‘s nachts een beetje onrustig zijn maar we slapen ondanks de hoest onderbrekingen wel goed.

Vandaag zijn we vroeg naar Chicago gereden, we begonnen aan de noord kant, daar heb je Lincoln Zoo, een gratis kleinschalig dierenpark. We hebben er heerlijk rondgelopen en van het goede weer genoten. Daarna zijn we doorgereden naar de Navy Pier waar we de auto hebben geparkeerd. Vanaf de pier hebben we de nodige panorama foto’s kunnen maken van de stad, wat een prachtig uitzicht. Te voet zijn we het centrum ingetrokken, nog even door het grote park gewandeld wat nu deels afzet is vanwege een Triatlon evenement maar het Buckingham Fountain was nog te bereiken, een super grote een mooie fontein midden in het park.

Na alle natuur was het tijd voor het centrum, we zijn over de Michigan Avenue gelopen (een hele lange shopping streeet) hier bevinden zich alle grote merken en kan je je ogen uit kijken, we hebben ons goed ingehouden want we halen het einde zonder extra tasjes. Aan het einde bevind zich de John Hancook tower met een observation deck, hier moesten we natuurlijk ook naar binnen ! We kochten twee kaartjes en voor 4 Dollar extra kregen we nog extra kaartjes bij zodat we nog eens terug konden komen, dat was een goede deal natuurlijk. Met de lift werden we afgeschoten naar de 94e verdieping voor een prachtig uitzicht over Chicago, hier hebben we wel een tijdje doorgebracht, wat een uitzicht !!!

Terug in de lift waren we weer snel benenden (het is lange tijd een van de snelste liften ter wereld geweest met zijn 27kmh … (dat voel je wel aan je oren). Onder aan de John Hancook tower zit een Cheesecake factory, gezien de vorige ervaring en al het lekkerst dat op de kaart stond beloofde dat een prima dineer, het was even wachten op een tafeltje in verband met de drukte maar het wachten was het waard, het was heerlijk ! Het eten was weer veels te veel en op kregen we het dan ook niet, tijd om maar eens gebruik te maken van een doggybag. In het hotel hebben we wel een magnetron maar voor ons blijft het wel gewoon vakantie dus opwarmen zullen we niet doen, nee we besloten dit keer om het eten in 2 porties te laten verdelen zodat we dit aan daklozen konden geven dan kreeg het tenminste nog een goede bestemming.

Aangezien het al behoorlijk donker begon te worden leek het ons leek om direct terug te gaan naar het observation deck, nu konden we de stad mooi bij avond zien met al zijn lichtjes (al kregen we maar voor elk lichtje een cent zouden we vroeger gezegd hebben… )

Groetjes,
Ron & Claud

• 18 September 2015 - 09:09

Hans En Carla:

Dat zal een mooi uitzicht zijn geweest op die 94 ste verdieping ,wouw wat zal dat hoog zijn .Moet ook niet indenken hoe het in de lift is met zijn 27 kilometer per uur ,voel mijn maag nu al draaien