Pittsburgh verkennen - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Pittsburgh verkennen - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Pittsburgh verkennen

Door: Ron Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

10 September 2015 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Voor vandaag hadden we het plan opgevat om Pittsburgh te verkennen, we hebben de auto downtown neergezet en zijn vervolgens te voet verder gegaan, gelukkig zijn we goede wandelaars.

Het centrum van Pittsburgh is een landtong maar voelt als een eiland die verbonden is door tal van bruggen. Het is verbonden met van die oude stalen, verweerde bruggen wat een prachtig gezicht is. Langs het water staan twee grote stadions, het PNC Stadium voor de honkbal (Pittsburgh Pirates) en het Heinz Field voor de American Football (Pittsburgh Steelers). We zijn langs het PNC gelopen wat zelfs al leeg een bepaalde energie uitstraalt, dat beloofd wat als we naar de Yankees gaan. Vanavond spelen de Steelers en veel mensen lopen al in tenue, je merkt heel erg dat beide sporten en clubs heel erg leeft onder de mensen.

Na een rondje om de stads-fontein zijn we het centrum doorkruist naar “strip district” een oud gedeelte in de stad met tal van winkeltjes en stalletjes, het is een charmant gedeelte om in rond te lopen en er valt van alles te zien, helaas hadden we hiervoor al ontbeten dus we moesten al dit lekkers even laten voor wat het is. Aan de overkant van het water bevonden zich de oude fabrieken van Heinz, bij ons voornamelijk bekend van de ketchup. Dhr Heinz is hier in 1869 begonnen met het maken van smaakmakers en later bekend geworden door zijn ketchup, de fabrieken zijn hier inmiddels gesloten maar gelukkig zijn de mooie gebouwen wel bewaard gebleven en inmiddels omgebouwd tot appartementen. Door het behoud van de oude gebouwen incl. muurreclames en schilderingen is Pittsburgh een erg leuke stad om doorheen te lopen.

Na het oppikken van de auto zijn we de stad uitgereden en hebben we de auto geparkeerd op Mount Washington, en bekend uitkijk punt over Pittsburgh wat de nodige mooie plaatjes heeft opgeleverd, een mooie afsluiter van een dagje Pittsburgh.

Op de weg terug naar het hotel hebben we nog een stop gemaakt bij Ross Park Mall, een van de zo velen winkelcentrums die je kan vinden hier in Amerika. Hier in Ross Park hebben ze een Cheesecake Factory….. ik zal jullie niet verder lekker maken maar ze hebben hier next-level cheesecakes ! Ongelofelijk lekker maar de porties zijn ook ongelofelijk groot, we zitten voorlopig wel even vol. Vol energie het winkelcentrum in dus, hier nog leuk geslaagd dus we konden de dag voldaan afsluiten. Op naar het hotel voor de laatste nacht rondom Pittsburgh, morgen weer een nieuwe roadtrip.

Ron en Claud